Trädgårdsarbete

2011-05-05 - 21:16:00
Kategori: Trädgården & Utomhus
Återigen har det varit strålande väder! Om denna sommar blir lika varm som vi nu får en försmak av, kommer det att bli en helt underbar sommar. Dock är jag ju en tråkmåns i den bemärkelsen att jag tycker det är lite besvärligt när det är för varmt, jag blir så slö och orkar inte göra ett dyft. Exempelvis skulle jag hellre åka på en skidsemester eller en "upplevelsesemester" framför en solsemester. Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte låter lockande med lite värme efter en lång och sträng vinter..!

På tal om lång och kall vinter, efter en sådan är det dags att ägna trädgården ett par timmar för att snygga upp den lite. Har idag varit ute i runt fem timmar och har både hunnit att kratta gården samt beskära hallon- och svartvinbärsbusken. Den sistnämnda var inte så mycket att beskära, men hallonbusken fick sig ett rejält lyft! Har även inhandlat lite virke här tidigare i veckan. Ska nämligen bygga en ram runt buskarna, så de dels får stöd men också för att det ska bli lättare att klippa gräset i sommar.

 
Hallon- och svartvinbärsbusken


Såhär såg de stackars buskarna ut innan jag gick lös på dem. Någon bild på resultatet efter dagens slit har jag dessvärre inte. Det får bli ett senare projekt!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0