Resumé - v.5

2011-02-13 - 13:38:12
Kategori: Fritid & Nöjen
Börjar inlägget med att fuska, jag tar med även söndagen på v.4. Det var så mysigt, vi var ut en sväng med skotern, grillade korv och bara var. Supermysigt, jag älskar att ha en skoter och pulka (och en karl som ids köra oss, för jag vill bara åka) så vi kan ta oss ut hela familjen:


Som vanligt sprang Zlatan omkring och skvätte lite här och där. Som vanligt sov sig Edward igenom hela turen. Som det ska va, med andra ord!


Veckan började med en, minst sagt, exotisk upplevelse. Åtminstone för personer som inte bor här uppe, men även för mig. Trots att jag är ute rätt mycket ser jag sällan sånt - vilda djur. När vi gick längs vattnet ser jag något stort i ögenvrån. En älgko med sin kalv som lufsade över isen. Jag blev helt tagen :D



Zlatan blev också helt tagen..


André åkte bort med jobbet, för första gången sedan Edward föddes. En vecka i Umeå, så det var en mjukstart, men i alla fall. Är man en familj vill man ju vara tillsammans. Nåja, bara att göra det bästa av situationen. TUR jag har min familj, säger jag då bara. Min lillasyster kom och sov med mig hela veckan, och hjälpte mig med både det ena och det andra - allt från barnpassning och dukning, till hundpromenader och allmänt sällskap! TACK LINA! ♥



På tisdagen åkte vi till Luleå för att hälsa på min farmor och farfar. Det var en jättefin dag, så vi passade på att ta oss en promenad på isen:


Edward i gammelfarmors famn



Onsdag var vi på föräldraträff, torsdag var det babymassage - båda gångerna på Familjens Hus. På fredag var det äntligen helg (för Lina alltså, jag har ju helg varje dag). Vi blev bjudna på mat hos mamma och pappa, där vi även stannade under kvällen. På spåret, följt av Skavlan och sedan ett kriminaldrama och fredagen var fulländad.

Lördag sov vi länge allihopa. Eftersom det hade snöat gick jag ut och skottade. Edward satt i sjalen och vaggades till sömns medan jag slet med snön. På kvällen hade jag familjen på middagsbesök, jag hade så mycket kvar av en lasagne jag gjort tidigare under veckan. Sedan var det dags för kvällens höjdpunkt, enligt Lina i alla fall - Melodifestivalen! Vi mös på med Cheeseballs och popcorn!



Söndag gjorde jag gick jag upp före Lina vaknat. Jag kokade lingonsylt för första gången i mitt liv och resultatet blev riktigt lyckat!


Det var riktigt fint väder, så vi gick ut en sväng på isen:


Dagen avslutades med middag hos mina föräldrar, tre sorters pajer och en hel massa mys! ♥



Denna veckas händelser kommer lite senare, ska passa på att gå ut medan det fortfarande är ljust och soligt ute! :]

Synpunkter:
Hanna

Hehe jo jag börjar komma upp i en aningen mer rund form.. Lite less börjar jag också vara, men de är ingen ide börja klaga när det är typ tio veckor kvar :P



Hoppas allt är bra med er!! Kram!

2011-02-13 @ 19:28:28
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0