20 september - v.31(30+0)

2010-09-20 - 22:51:48
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.31 och det är 69 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!

Dag 211 av 280
69 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Under den gångna veckan har jag känt av fogarna för första gången - och jag lovar att det inte var något angenämt möte. Utan att gå in för mycket på detaljer, kan jag lova att det absolut inte är något jag önskar någon annan människa. Jag ringde barnmorskan dagen efter jag kände av smärtan och fick en tid samma dag, Fick då låna ett stödbälte. Det är ett helt fantastiskt hjälpmedel, det reducerar smärtan mycket bra! Idag fick jag hem mitt egna bälte i brevlådan, så nu är jag "back on track" igen :]

Lillräkan domderar inne i magen. Jag fick känslan av att den passar på att gorma på ordentligt nu, för snart börjar h♥n vara så pass stor att det helt enkelt inte finns plats. Jag undrar, ärligt talat, hur mycket större den kan bli. Jag känner mig redan rätt sprängfylld! Ibland när jag ätit känner jag mig på bristningsgränsen..

Pappa André är mer och mer fascinerad av allt som händer. Jag tror att han har svårt att ta in att det faktiskt är V Å R T barn som växer där inne - för mig blir det ju något mer påtagligt. Jag älskar när han smeker och pussar på magen, och pratar med vårt lill♥ hjärta. Här i veckan sa han att han börjat längta så mycket tills vi får träffa bebisen. Jag kan inte annat än att totalt smälta - och självklart hålla med! ♥

v.31(30+0)
v.31(30+0)


Om barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
Malin

åh så snygg mage:)du är så fin!

2010-09-25 @ 15:51:05
URL: http://[email protected]
Lisa

Så fin du är Sara :) Är det en liten kille där inne måntro :)

2010-09-26 @ 20:35:39
URL: http://lisalindgren.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0