4 oktober - v.33(32+0)

2010-10-04 - 19:51:02
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.33 och det är 55 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!

Dag 225 av 280
55 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Kan härmed meddela att sammandragningarna har börjat hälsa på - men de är inte välkomna! Om jag går för snabbt, lyfter något eller anstränger mig lite extra, blir magen alldeles hård. Jag måste medge att graviditeten verkligen är med blandade känslor. På ett sätt älskar jag tanken på att vi ska få en liten bebis att älska - men ju längre tiden går känner jag mig mer och mer fången i min kropp. De senaste veckorna har bebisen lagt på sig en del och det känns. Jag känner mig tung och otymplig, ja ungefär smidig som ett kylskåp. När jag plockar Zlatans bajs, kan jag inte bara böja mig ner och plocka upp det - jag måste gå ner i diket så jag får plocka i uppförsbacke. Det är väl aldrig något jag behövt tänka på tidigare. Och det är 8 veckor kvar...

Vi får väl hoppas att lillräkan är riktigt söt! ♥


v.33(32+0)
v.33(32+0)


Om barnet: Barnet ökar snabbt i vikt och väger drygt två kilo. Om det skulle födas nu behöver det lite andningshjälp, värme och hjälp med att få i sig mjölk under några veckors tid. Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. Tre-fyra procent förblir kvar i sätesställning. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
Lisa

Okey, men vad skönt! Jag förstår det, men det är några veckor kvar.. De känns säkert som en evighet? Men när du väl är där i vecka 39+3 kommer det kännas som om det var igår du var i v33 :)



Jo allt är bra, Lilly är ett underbarn.. Snällare går nog ej att finna! Och Natalie är ju också så snäll och är bara supernöjd över sin lillasyster! Jag kunde nog inte ha det lättare :)

2010-10-04 @ 20:36:43
URL: http://lisalindgren.blogg.se/
Emelie

Ja fy vad det kan vara tungt att vara gravid men det är så jävla värt det sen, mitt i allt kan man gnälla över alla besvär men direkt man får se den där lilla saken som bott där inne så försvinner det!



Jag längtar massor till den dagen det är dags att föda, helst efter nyår men jag är nöjd så länge jag får fira jul med Oliver. Med eller utan spädis.

Du däremot kommer med all säkerhet få fira jul som mamma, fatta mysigt att få gosa bebis den dagen! :)

2010-10-07 @ 17:33:25
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0