18 oktober - v.35(34+0)

2010-10-18 - 21:11:20
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.35 och det är 41 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!

Dag 239 av 280
41 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Jag är ingen kvällsmänniska. Kan väl inte påstå att jag är en inbiten morgonmänniska heller, men mer det än det förstnämnda. Till min "glädje" har jag insett att Lillräkan har en dygnsrytm som inte riktigt stämmer överens med sin mammas. H♥n drar igång sådär kring 22-tiden och bidrar till att min skönhetssömn störs. De som vet säger att bebisen ofta bibehåller sin rytm den första tiden. Ni kan ju gissa en som kommer se ut som ett vandrande lik..

Veckan som varit har jag fått två objudna gäster:
* Den ena består av sammandragningar och kommer i samband med att jag promenerar något raskt. Jag måste gå i snigelfart för att inte råka ut för dem.. Jag måste ha gott om tid på mig när jag ska göra något. Och hur otroligt det än låter för er som känner mig,så går det faktiskt bra för det mesta - graviditeten har gjort att jag måste planera tiden bättre. Om jag stressar råkar jag ut för blodtrycksfall. MEN, problemen kommer när jag ska ut med Zlatan. Han får ju ingen vidare motion när jag sakta vankar fram. Som tur är har jag min familj och många runtikring mig som ställer upp ♥
* Den andra består av bristningar. De första kom för ca 2 veckor sen, men jag har inte riktigt sett dem eftersom jag dels inte ser undersidan av magen annat än i spegeln och så var de så ljusa i början. Men nu syns de tyvärr riktigt bra. Nåja, det är bara att gilla läget. Läste någonstans att man får se det som ett tecken på moderskap, och jag väljer härmed att göra det.


v.35(34+0)
KANONKULA! Något överdrivet perspektiv, men det är svårt att knäppa bilder själv. Här syns i alla fall mina kära bristningar!

v.35(34+0)
v.35(34+0)


I onsdags var jag och min kollega Anna (som är beräknad 27 november, dvs 1 dag före mig) på en informationsträff om "Förlossning & BB". Efter denna känner jag mig inte alls avskräckt, jag känner mig mer redo än någonsin. Jag tycker det börjar vara dags och längtar jag faktiskt till att få klämma ut en liten bebis! ♥

Om barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
Therese

Häftigt snart är det dax:)) lycka till!!:))

2010-10-19 @ 01:11:23
URL: http://Www.oestroem.blogspot.com

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0