Projekt: Hallen - KLART!

2010-01-28 - 00:31:51
Kategori: Hus, renovering & inköp
Igår avslutade vi det grövsta och mest tidskrävande jobbet i hallen, såsom...

Taklampan flyttad till mitten av taket
... flytt av lampan till mittan av taket...

Jag klipper till tapeten (som kom ihoprullad i ett stycke)Tapeten färdigklippt och redo att sättas uppTorkar bort överflödigt lim
... tapetsering...

Inkoppling av dimmerDörrlisten skjuts fast
...dimmerströmbrytar-, dörrlistmontering...

Hallmöbel i kartongAlla smådelarUnder montering
... och hallmöbelmontering!

Färdig - stängd
Hallmöbeln - stängd

Färdig - öppen
Hallmöbeln - öppen



Idag jobbade jag till 13, sedan begav jag mig ut i snöovädret och inhandlade nytt smink, samt en strömbrytare med trappfunktion. När jag kom hem slocknade jag i soffan som en klubbad säl. Var så trött!! När jag vaknade 30 minuter senare åkte jag till MAX och köpte middag åt oss (kan meddela att kycklingburgare inte är den godaste burgaren!). Efter middagen sov jag ytterligare 1½-2 timmar. Det var SÅ skönt! När jag vaknat gick jag en tur med Zlatan, och trots vädret var vi ute i ca 40 min. Härligt!


Zlatan full i snö!Zlatan omgiven av snö!Sassa full i snö!
Efter promenad i snöstorm!



Sen var det dags att sätta igång med hallen igen:

A karvar till golvlistenGolvlisten på plats!
Ante karvar i golvlisten som ska vara där klinker och vägg möts

André monterar gångjärn
Montering av handtagA borrar upp hålenHandtagsmontering
Montering av gångjärn och handtag till garderoberna

GarderobsdörrarnaGarderobshandtagen
Handtagen är mattsvarta - grymt snygga!

Montering av skohyllorFärdigmonterade
Montering av skohyllorna

Skolådorna - öppna
Skohyllorna sväljer mycket - ger gott om förvaring!

Skolådorna - stängda
Hallmöbeln går att skjuta under, så den tar så lite plats som möjligt!

Hängarna under monteringJag Hängarna färdigmonterade
Både hängarna och skohyllorna fyller sin funktion :]
Både hängarna och skohyllorna fyller sin funktion! :]



Nu kan vi pusta ut (ett tag i alla fall, om jag känner min älskade sambo rätt :D ), för nu är hallen äntligen klar!! :]


Godnatt gott folk!


- the one and only!

Synpunkter:
therese

Gryyymt fint !:)

Ni är så duktiga:)

2010-01-28 @ 05:39:39
URL: http://oestroem.blogg.se/
SussieK

Blev verkligen galet snyggt!

2010-01-28 @ 15:53:22
URL: http://sussiek.blogg.se/
malin

hamnade in på din blogg, OJ vad SNYGGT ni har det! :)

2010-01-31 @ 11:24:36
sofia

så jevla snygg garderob!!!

2010-02-04 @ 14:48:58
URL: http://peaken.blogg.se/
Anna

Men gudars så snygg tapet! Var i hela världen har du hittat den?

2010-04-23 @ 13:05:20
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
verronica

Riktigt snyggt hem! Får man fråga vart tapeten med människorna kommer ifrån?

2011-03-22 @ 22:41:11
Jenny

Jag undrar också varifrån tapeten med människor kommer ifrån? :)

2011-06-08 @ 19:12:18

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0