Hundattack & mys hos Mami o Papi

2010-01-30 - 00:42:58
Kategori: Allmänt

När jag var ute med Zlatan tidigare ikväll, kom en kvinna och gick med sin labrador. Hunden strosade (lös) väl en 15-20 meter före kvinnan och så svängde de av in på en gata. När jag och Z var i höjd med den gatan, vände sig  labradoren om och rusade mot oss. När han var invid oss hörde jag hur han gormade , och det var minsann inte mig han var ute efter. Men jag tog bort Z, höll honom borta från labben, och så sparkade jag bort den lille fulingen. När matte till hunden kom till platsen sa jag, något skärrad, att man ju inte kan ha hunden lös om den attackerar andra hundar. Till svar fick jag att hon "inte trodde att han skulle göra så".

Vilket bra svar. Vad ska man säga? "Nähä, vad bra att han inte brukar syssla med sånt här. Dåså!" En ursäkt vore kanske på sin plats?

Nåväl, när vi kommit in åkte vi till Mamsen och Pappsen. Jag skulle bara stanna där en liten stund, men så hyrde vi film via boxern, och så blev jag kvar där några timmar. Vi såg "Sommaren med Göran", en fantastiskt rolig film! Helt klart sevärd :]

Näe, nu ska jag krypa till kojs. Är ju gräsänka i helgen, så jag får vackert ligga och knorra för mig själv. Tar nog med mig Zlatan i sovrummet, så jag inte blir så ensam :D

Sov gott! :]


- the one and only!


Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0