Fruktorgie - för en ny livsstil

2010-01-08 - 22:42:52
Kategori: Fritid & Nöjen

Har idag plockat bort julen. Det kändes faktiskt ganska skönt. Nu är det undanstädat och fint hemma hos oss, och jag trivs så bra med det. Tur jag har en pedant sambo! :]


Hejdå julen!
Hejdå julen!



Har jobbat eftermiddag idag. Efter jobbet åkte jag förbi Coop och köpte.. Nej, inte godis, utan frukt! Massor med frukt. Det blev värsta fruktorgien: Avokado, apelsin, två sorters melon och vindruvor. Jag och André ska nämligen dra ner på godiset och ta till frukt när sockerabstinensen kickar in. Det känns jättebra, och det är ju bra för både tänder och hälsa, för att inte tala om alla konstgjorda ämnen som vi undgår då. Mår magen bra, mår människan bra! :] Köpte även en ny orkidé:

Melon & vindruvor
Melon & vindruvor

Det senaste tillskottet i Phalenopsisfamiljen
Det senaste tillskottet i Phalenopsisfamiljen



Idag har även Tobbe varit hit och lagt "golvlisten". Det blev riktigt bra. Nu är det bara fogningen som fattas!



Nu ska jag krypa ner vid min prins, och bara mysa tills det är dags för sängen. Börjar 06:30 imorgon...

- the one and only!


Synpunkter:
Emelie

Jag vill också köpa frukt men senast jag var och handlade så fanns det inga som såg bra ut, alla var sådär sladdriga och icke-inbjudande så jag avstog.

Det skulle inte skada med mindre socker här hemma heller haha, däremot har jag köpt avocado för jag har märkt att det är svingott att äta en sån med lite örtsalt på!



Det lutar åt att vi flyttar hem till Pite, nångång i framtiden. Jag skulle ärligt talat bli tokig av att bo här många år till haha

Frågan är då bara när och vars, jag samlar fortfarande på mig poäng hos Pitebo så vi kan flytta utan att behöva hitta ett hus först för det kan ju dröja..



Månaderna gårfort, Oliver växer som ogräs och lär sig saker hela tiden. Helt otroligt, från att han vaknar tills han somnar är det full fart!



Vet du, jag kommer fortfarande ihåg när det var ett Alla hjärtans dag disco i sporthallen i Hortlax då du och André satt och pussades i mörkret haha

Jag och My satt på läktaren och pratade om hur söta ni var och att ni såg så kära ut :)

2010-01-09 @ 08:55:42
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Emelie

Jag vet faktiskt inte vad det var, de brukar spränga 01.20 varje natt så det är konstigt om de sprängde imorse.. Jag trodde att det rasade i gruvan men vet inte, Danne har då inte hört något om det så jag undrar fortfarande.



Haha ja jag måste erkänna att det är väldigt vackert här, inte just i stan men naturen. Vägen til Norge är helt otrolig och jag får lust att fjällvandra, men med min dåliga kondis är nog inte det den bästa idéen förrän jag kommer i form haha!

Att våga ta steget att flytta är stort men när man gör det är det riktigt härligt, jag flyttade ju till Värmland för tre år sedan och det var underbart.

Nog för att jag hamnade här till sist men det är ju en annan historia :)



Ja just det ja, han hade värsta klumpen på fingret då. Vilka saker man kan komma ihåg bara nån påminner en :)

Det är härligt att ni är tillsammans än idag måste jag säga, kärlek är det bästa som finns!

2010-01-09 @ 19:22:50
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0