3 år sedan inryck på F21!

2010-01-15 - 22:49:57
Kategori: Allmänt
Jag höll på att smälla av när det slog mig - idag är det 3 år sedan jag ryckte in på F21 i Luleå. Det känns som att det var igår som jag träffade mina lumpenpolare, att det var nyss vi låg på skjutbanan, eller stod uppställda i korridoren, eller åkte på insats, eller var i fyslokalen.. Herregud, vad tiden går!!

Delar här några av mina minnen med er:

Skyddsmask
Jag i skyddsmask

Foto: Louise LevinFoto: Louise LevinFoto: Louise Levin
Foto: Louise Levin

4/5 inom 10'an - enhandsskjutning med pickadoll :]
4/5 i 10an, pistolskjutning med enhandsgrepp


Mat ute i fält


Tältuppsättning & träning vid "Blå förrådet"

Tärdheten själv! :D
Efter några dagar i tält

Uppställning efter soldatprovetInför
Uppställning, inryck & ordergivning

Under högvakten
Under högvakten, med slottet i bakgrunden


2007 - vilket år det var!! Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtar tillbaka! :]

- the one and only!

Synpunkter:
Cilla



Hehe vad söt du är när du är i "armén" haha...

"ohoh, you were in the army then"... sjunger vidare..



Men måste bara kila in här och säga att du är fruktansvärt vacker!



Du passar perfekt för det där.. hehe finns nog inget du INTE klarar av!



Puss*

2010-01-16 @ 00:10:24
URL: http://kekamba.blogspot.com
Therese

Jamen eller hur! Så nu blir det att fota och lära sig kameran... nu då man har tid. haha (?) :) Btw.. vissa har fått ett läckage från taket.. jätte kul.. weehoo.. not. Höres och synes ;D

2010-01-17 @ 00:50:35
URL: http://tohlund.blogg.se/
Hanna

Jo, jag upptäckte det också efter en stund.. så Jens har kommit på och ändrat sig att han ska heta Jerry istället och så verkar det bli! om vi inte hinner ändra oss :P



De är som skönt, nu gruvar jag mi bara för flygresan.. får vi se om han ska pipa och gnälla i dryga timmen eller om han kommer sköta sig :)



Har ni haft en bra helg? :)

Kram!

2010-01-17 @ 07:53:45
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Therese

Jo då har du kanske lite dötid att leka med kameran :)



Ang. taket så är det troligtvis en liten spik eller nå som släppt på yttertaket, osså då det snöat så mycket tidigare och sen tinat så har det nog läkt in litegrann, har inte kommit nå mer och fläckarna är ganska små.. men det måste ju fixas ändå.. :/

2010-01-17 @ 10:55:05
URL: http://tohlund.blogg.se/
Maria

JAG SAKNAREJ!

2010-01-19 @ 15:43:31
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/
Anonym

Vem är snyggingen du sitter och äter med?

mums!

2010-02-01 @ 16:48:32

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0