9 augusti - v.25(24+0)

2010-08-09 - 23:40:22
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.25 - det är 111 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!

Dag 169 av 280
111 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Nu känner jag inte bara sparkar - den senaste veckan känns det som den lill♥ rackaren börjat göra frivolter där inne. Det är nämligen inge lätta buffar, det känns ibland som att hela magen snurrar ett varv i sig själv. Känslan är nästintill obehaglig, jag hajar till varje gång. Men när jag vid nästa tanke tänker på vem det är som bökar på, blir jag alldeles varm i kroppen!

Under veckan som gått har jag också, för första gången, känt sparkar mot kissblåsan. Vi hade varit hos Andrés föräldrar och hälsat på. Innan vi skulle åka hem kände jag att jag skulle behöva lätta på trycket, men tänkte att jag väntar tills vi kommer hem. Dum idé! När man sitter ner i bilen, blir man ju lite mer ihoptryckt än i vanliga fall - och precis då kände lillparveln att det var en god idé att dra igång en karateuppvisning: Jag kände en buff en bit under revbenet och som ett brev på posten kom det en favorit i repris ner mot kissblåsan. Detta upprepades ett antal gånger. Vad jag lärde mig av detta? Jo, att om jag känner mig kissnödig så är det bäst att uträtta ärendet på en gång! :]

v.25(24+0)
v.25(24+0)


Om barnet: De flesta av barnets organ är färdigutvecklade vid denna tidpunkt och barnet kan nu överleva om det skulle födas. För tidigt födda barn har emellertid svårt att hålla värmen och lungorna är långt ifrån färdigutvecklade. Könsorganen för både pojkar och flickor är färdigutvecklade och barnet kan knyta sina händer och få tag på sina fötter. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
therese

lill*n växer så det knakar :D

Sött med bebismage !! =)

2010-08-13 @ 04:28:50
URL: http://oestroem.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0