30 augusti - v.28(27+0)

2010-08-31 - 22:00:25
Kategori: ♥ Bebis ♥
Igår gick vi in i v.28 men hade häcken full hela dagen, så jag skriver idag istället. Igår var det i alla fall 90 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!


Dag 190 av 280
90 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Jag drabbas då och då av blodtrycksfall(?) eller något annat skumt som gör mig yr och jag vill bara lägga mig ner. Kallsvettningar och en trötthet gör att jag måste vila några minuter innan jag är fit for fight igen. Jag undrar om den lilla räkan trycker på någon nerv, för det kommer i regel bara när jag sitter. Vad än det beror på så är det grymt irriterande, idag fick jag gå hem från jobbet för jag var inte alls pigg. Graviditet, lågt blodtryck, för lite sömn och en förkylning på det blev nog för mycket för min stackars kropp. Har mestadels sovit hela dagen. Vaknade 20:30 och insåg att jag ju måste gå en runda med min stackars hund :S

Men annars mår jag som en prinsessa, än så länge inga större krämpor. Bara passa på att njuta så länge det varar. Har nämligen hört att problemen hopar sig ju längre fram i graviditeten man kommer. Så jag njuter nu! :]

En rolig sak med en växande mage är att jag inte riktigt har hunnit vänja mig vid storleken. Jag har alltid varit bredast rakt framifrån. Således har jag alltid vänt på mig och gått i sidled då jag ska tränga mig förbi något. Men detta är stört omöjligt nu - jag bonkar in i allt möjligt och stöter i var och varannan nu för tiden! Tycker det är lite komiskt :]

v.28(27+0)
v.28(27+0)


Om barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
Linda

jag kan ju försöka ibland ;) hur är allt med dig och magen? kram!

2010-09-06 @ 20:38:24
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0