Stockholm - fredag

2009-10-29 - 13:19:04
Kategori: Resor
Dags för en uppdatering nu, kanske? :D Kom hem och påböjade direkt en nattperiod, så har kommit lite efter med bloggeriet..

Nåväl, när vi anlände till Stockholm i fredags gick vi direkt till Kulturhuset och fikade. Vi hade utsikt över Plattan. Jag är väl medveten om att det är stor skillnad på Piteå och Stockholm, men snacka om att hamna på första parkett direkt: När vi sitter och fikar kommer två polisbilar och en ambulans och griper två personer och omhänder tar en stackare som fått i sig lite för mycket av säkert både det ena och det andra.

När man kommer till storstan, händer det grejor!
Tänk, vilken skillnad det är mellan småstad och storstad!



När vi fikat klart, gick vi och tittade lite på utställningen. Jag gillade denna särskilt:

Fitta betyder...
Fitta betyder ängsmark, hora betyder trevligt gryningsljus om våren och Ditt jävla knarkarluder betyder en liten tjärn med lärkträd som speglar sig i vattenytan och en älg som graciöst betar i förgrunden på fornnordiska

Utställningen i KulturhusetStockholm i miniformat
Utställning och Stockholm i miniformat



När vi kollat klart på Kulturhuset (vilket vi gjorde alldeles för länge, enligt Lina), gick vi vidare mot slottet. Där upplevde jag lite gamla minnen, då vi besökte min fd post. Herrugud, vad tiden går, känns som att det var igår...


Mamma & Lina utanför det norra slottsvalvet!
Mamma & Lina framför norra slottsvalvet

Lina & jag! (Observera flaggan på slottet. Där uppe har jag varit!!)Middag i Kungshallen


När vi besökt slottet gick vi och åt i Kungshallen. Det blev en kinesisk restaurang - och snacka om att det var gott! Sedan pendeln ut mot Barkarby till Welcome Hotel. Det är ett jättefint hotell, fräscht, med hemskt god frukost och trevlig personal. Rekommenderas!

Welcome Hotell! :]
HotelletStora fluffiga kuddar!


More to come...

- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0