Valborgsmässoafton & vackra människor

2011-05-01 - 13:44:00
Kategori: Fritid & Nöjen
Gårdagen spenderades i Hollsvattnet hos Per och Linda. Tanken var att packa bilen under fredagkväll och sedan åka så snart som möjligt under lördag förmiddag. Men jag blev bjuden på en räkmacka hos grannen och kom inte hem förrän vid midnatt, så jag struntade helt enkelt i det. Jag fick ta smällen på igår istället, då jag inte kom iväg förrän efter 12..

Hur som helst var det en trevlig valborg. Det var ett par andra familjer där. Tyvärr var det lite blåsigt och de flesta gick in ganska precis då jag kom. Men vi åt middag i uterummet och sedan promeneradevi till majbrasan - trodde vi. Snopet nog var det ingen majbrasa tänd. Däremot var byafolket samlade kring en betongring ute i skogen, där det grillades korv och var allmänt mysigt. Men eftersom vårt sällskap innehöll en del mindre barn, stannade vi inte så länge. När barnen somnat satt vi ute vid eldstaden och grillade korv och marshmallows.


Kvällsgrillning



Jag åkte hemåt närmare midnatt. Då var det nollgradigt och minusgrader på sina ställen. (Är det verkligen läge för sommardäck redan?!) Jag körde försiktigt! Tidigare under veckan hade jag blivit tipsad av min lillebror att lyssna på ett gammalt avsnitt av "Sommar i P1", där sommarprataren bara umgicks med "vackra människor" - ett avsnitt som handlade om att vi själva alltid är ansvariga över våra liv för vi har alltid ett val, hur jävlig sits vi än kan tänkas vara, att minska avståndet mellan tanke och handlig och att vi måste sluta göra oss själva till offer - och det träffade rakt i mitt hjärta! Jag fick mig en riktig tankeställare!! Rekommenderas verkligen → LYSSNA HÄR! Lyssna även på bonusmaterialet → BONUSMATERIAL

:]

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0