Resumé - v.6

2011-02-13 - 21:10:39
Kategori: Fritid & Nöjen

Måndagen började på bästa möjliga sätt - Ante kom hem! Eftersom han jobbat natt var han rätt så sliten. Det blev med andra ord inte många knop på under den dagen.

Tisdag var det jättefint väder. Ante slutade dessutom tidigt den dagen, så vi passade på att åka ut på en skotertripp. Tess och Filippa följde också med. Det blev det gamla vanliga stället:





På kvällen åkte vi och hälsade på Jonas i hans nya lägenhet. Vi har inte varit dit sedan dagarna efter nyår, vilket jag skäms över. Bättre sent än aldrig tog vi oss dit i alla fall. Han bjöd på två sorters sliskig bulla och visade oss sitt senaste spel - NHL 2011. Sen var vi fast! Några timmar senare tittade jag på klockan, den var då 00:20 och vi hade inte alls märkt att vi spelat så länge. Tiden går visst fort när man har roligt :D



Onsdag brukar det vara föräldraträff, men den här onsdagen var det inställt. Då passade jag och Elisabeth på att åka med våra godingar och ta oss ett dopp i varmbadet. Den här gången var Edward inte riktigt på hugget, han låg mest och chillade i vattnet. Efter ca 20 minuter kom han igång och sprattlade hejvilt! :]

Torsdag var det dags för andra delen i babymassagen. På kvällen åkte vi förbi Sofia och Robert, där vi surrade bort några timmar. Himla trevligt hade vi!

Fredag var André ledig, eftersom han jobbat hela förra veckan. Vi stökade på lite här hemma, hängde ut sängkläder och lite annat pyssel. Dessutom fick vi äntligen upp Bamsemobilen som Edward fick av min familj samma dag som vi kom hem från BB. Det satt verkligen långt inne, men blev kanonbra till slut. Han gillar den:



Den kvällen var vi bjudna på taklagsfest hos grannen. Mina föräldrar ställde återigen upp som hundvakt (stort tack! ♥) men Edward tog vi med oss. Vilken superkväll vi hade, väldigt trevligt sällskap. Maten var utsökt, likaså förrätten och efterrätten. Den maten skulle jag kunna vänja mig vid!



I lördags gjorde Edward morgon 06:20, vilket jag tycker var lite väl giftigt och definitivt ingenting jag är van vid! Jag lyckades underhålla honom med mat en stund, men till slut fick André gå upp med honom så jag fick sova. Det blev väl ungefär en timme, så det var inte särskilt länge, men jag sov gooott! När jag stigit upp drog André upp till Trolltjärn med några kompisar. Kvar blev jag med mina två godingar. Jag passade på att ta mig en tripp på isen...



... och sedan även en sväng till min morfar, där vi åt årets första semla! Det är så otroligt sött, morfar är så förtjust i Edward. Han tar varje chans han får att hålla i honom. Oftast sover Edward i hans famn och det händer även att morfar nickar till. Det är så glädjande för själen att se!




Idag har det varit en typisk söndag - slö, slapp och likgiltig. Till slut blev jag less och promenerade en sväng med mamma till stan. Det var lite smått kyligt, men så länge man är rätt klädd och rör på sig så är det bara skönt! :]



Morgonpromenad med världens bästa



Grattis att du tagit dig ända hit!! :D Nu har jag varit vaken alldeles för länge, jag har en pojk som vaknar tidigt. Bäst att krypa till kojs!

Godnatt!


Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0