Premiärtur med cykelkärra

2011-04-12 - 20:23:00
Kategori: Fritid & Nöjen
Ja, som rubriken lyder har vi idag invigt vår fina cykelkärra, som vi unnat oss utan några djupare efterforskningar. Huxflux! Nu kommer hela lilla familjen sig ut, allihopa tillsammans. Att få frisk luft och motion, samtidigt som vi kan besöka någon för egen motor, det är dundermysigt!

Edward är egentligen lite för liten för den, men vi har satt fast honom i bilstolen, som vi sedan förankrat i cykelvagnen. Voila!



Observera hur Zlatan sneglar upp mot kameran.. :D



Det bästa av allt är att det inte bara är en cykelvagn, utan även en joggingvagn. Jag har länge funderat på hur jag ska lösa det hela när jag så smått ska börja springa. Jag måste ju ha med mig åtminstone Edward, och helst också Zlatan, när jag likaså går ut. Den vanliga vagnen är knappast dimensionerad för att klara påfrestningen som en löprunda skulle innebära. Och en löpkärra går på minst 2000:-. Dessutom var jag medveten om att vi även "behövde" en vagn till cykeln. Så när André hittade denna på Biltema, blev jag som eld och lågor!

Men nu har jag inga undanflyter! På gott och ont... :]

Synpunkter:
Sarah

Hej!

Sarah heter jag! Av en ren tillfällighet kom jag in på din blogg när jag satt och googlade jogging/cykelvagn! Vi har starka funderingar på att köpa en sådan! Spec nu när jag ser att man kan ha babyskyddet i den. Min son är född i början av dec-10. Hur funkar det med babyskyddet i den? Hur spänner man fast den? Avänder man hjälm (dum fråga kanske)....?? Har du provat den i skogen, alltså att jogga/gå? Är det en kombinerad jogging/cykelvagn från biltema???



Ojojoj många frågor på en gång!! Skulle vara jättetacksam för tips och råd!!!

Fin blogg förresten:))

Mvh Sarah

2011-06-14 @ 13:32:45

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0