Vänskapskakan Herman

2010-05-05 - 13:45:36
Kategori: Fritid & Nöjen
Fick igår en omgång med Vänskapskakan Herman! OJ, så glad jag blev!! Vi hade Herman en gång för många, många år sedan. Jag tyckte det var så kul att mata honom, se honom växa och föröka sig, dela med mig av åkomman för att sedan baka ut och äta upp honom!

För dig som inte alls hänger med (eller rent av tycker detta verkar perverst?), kan jag tala om att Herman är en surdeg. Den ska stå framme i rumstemp i 10 dagar innan man bakar ut den. Under dessa tio dagar ska man mata den och röra om.:P Den nionde dagen delar man upp den i 5 lika stora delar och ger bort fyra av dem till vänner och bekanta. Den femte delen behåller man och bakar ut dagen efter. Det är jättekul, och förbaskat god är den!! :)

Vänskapskakan Herman!
Om det inte bubblar på ordentligt om Herman, är han död!


Säg till om du vill ha en alldeles egen Herman! Om 8 dagar har jag tre degklumpar som vill ha sig alldeles egna hem!

Kan också nämna att jag fick Herman av Vickan på jobbet. Fick även med mig en Änglatrumpet som hon tagit sticklingar av tidigare i vår. Nu har de vuxit sig stora och fina. Ska plantera den så snart jag idats ta mig till stan för att köpa jord och en kruka i lämplig storlek. Har fått superfina tips på hur jag ska ta hand om den. Får väl se om jag lyckas?! :]

Änglatrumpet
Med Vickans tips kommer detta att bli kvarterets vackraste Änglatrumpet!


Ska nog ta en powernap i soffan nu. Känner att mina ögon inte riktigt är så pigga och alerta... Vi ses i dimman! :P


Kram från Sassa

Synpunkter:
Sofia

jag vill ha herman!!

2010-05-05 @ 17:30:58
URL: http://peaken.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0