Miljökämpe?

2010-07-27 - 23:38:21
Kategori: Fritid & Nöjen
Jag har alltid tyckte det är viktigt att vi tar vara på vår natur och inte skräpar ner i onödan. Sopsortering är något som jag sysslat med så länge jag kan minnas, och det har jag väl mina föräldrar att tacka. Och vilka minns inte när det var "Tippen" på sommarlovsmorgon? Det var mitt favoritprogram och jag kan erkänna att jag var kär i karaktären Lasse :D

Ordbajs! För att återkomma till sopsorteringen: Det är ju lätt att gå ut med skräpet i förrådet och sortera kartonger, plast, metall, glas, osv. var för sig. Men det är något annat att slita tummen ur röven och åka och slänga skiten! Det har sett så bedrövligt ut i förrådet, så jag har inte ens tagit en bild för att föreviga det hela. Och innan jag skulle lägga upp den här? SÅ mycket tänker jag inte skämma ut mig! Vad jag däremot tagit en bild på, och som jag gärna delar med mig av, var hur fullt bagaget var med allt skräp:

Miljökämpe?


Jag har med andra ord dragit mitt strå till stacken för denna gång! :] Mötte en Piteprofil på stationen, som också slängde skräp. Det är en lustig tanke som slår en att även kända människor har vardagsbestyr, precis som du och jag har...


Godnatt!


Kram från Sassa

Synpunkter:
Lisa ♥

Ja hurru du ska nog inte känna nån press, jag har fortfarande ingen koll på vagnar ;) jag köpte den första Crescent vagnen som kom, classic -07. Då fick den jättebra omdömme och jag har fortfarande kvar den för den är så sjukt bra. Då vet jag inte om de nya är lika bra för de har gjort lite förändringar men jag vågar nog rekomendera den ändå :) Sen är ju Emmaljunga en given favorit, dock helvetes dyr!

Men vad du än gör, köp inge billitjafs. Det gjorde jag med den första vagnen, rent skräp. Sjukt besviken var jag o det är inte värt det.. :)

Sen kan ju ju vänta till hösten o passa på för då kommer ju -11:orna och då rear Barnens hus ut -10:orna om de har några kvar :)

Lycka till i vagndjungeln ;D



Kramis

2010-07-28 @ 22:56:00
URL: http://lisalindgren.blogg.se/
Emelie

Ja nu är vi i Pite, vet inte hur länge vi stannar men vi ska även på IKEA så det blir väl måndag eller tisdag vi åker så förhoppningsvis kan vi ses.



Just nu är jag alldeles luddig i skallen efter ultraljudet, det var helt underbart och vi såg att det var en lillasyster så jag är fortfarande i ett rus haha



Kram

2010-07-29 @ 10:45:32
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0