16 augusti - v.26(25+0)

2010-08-16 - 22:11:09
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.26 - det är 104 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!


Dag 176 av 280
104 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Idag var det då dags för ett nytt, och rätt efterlängtat, besök hos barnmorskan. Jag har sett fram emot det, för på något vis känns det som att bebisens nedkomst närmar sig med stormsteg för varje gång jag besöker henne. det är ungefär som att gå till doktorn, man får väga sig och mäta sig.. I den här veckan börjar man mäta sf-måttet (symfys-fundus-mått: man mäter från blygdbenets topp upp till livmoderns övre del). Det var spännande!

Dagens värden:
Blodtryck: 122/74, dvs något högre än vad jag haft tidigare (100/60)
Vikt: 75,4 kg (innan graviditeten låg jag rätt stadigt på 68 pannor)
Bebis hjärtljud: 148 slag/min
Sf-måttet: 26 cm

Känns ju helt makalöst att jag gått över 70-kilosgränsen, har aldrig vägt så mycket! Men det är bara att gilla läget, det är ju trots allt för en god sak! ♥

v.26(25+0)
v.26(25+0)


Om barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
Johanna P

Jag tyckte också det var lite häftigt att passera 70. å sen 80. men 90 var inte lika läckert :P Så nu längtar jag bara efter att passera 70 igen, fast åt andra hållet! Såg förresten dig och din fina mage på Nolia :)

2010-08-17 @ 10:39:38
URL: http://jagochminlillafamilj.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0