Semester - Fregatten Jylland & Ebeltoft

2009-09-12 - 05:01:08
Kategori: Resor
söndagen den 2 augusti styrde vi kosan mot Ebeltoft för att besöka Fregatten Jylland - det längsta träskeppet i världen. Det seglade för första gången 1862 och är än idag bevarat. För den intresserade finns mer att läsa här!


Fregatten Jylland
Det ser mer makabert ut än vad det är - bara två levande personer finns med på bilden!GaljonsfigurenDetär stort - och det tål att påpekas att detta bara är ena sidan!Naturlig glädje.. :]André, jag & Zlatan vid propellern!
Tur man kan ha barnasinnet kvar :]André bland tilsammans med två 'dockor'. Han är allt barnslig, den där! :DEn av skeppets 44 kanoner!André, Lina & Zlatan vid ett gigantiskt ankare!


Fler bilder kommer upp på min PixBox under dagen!

När vi avverkat några timmar på skeppet, gick vi in mot Ebeltoft centrum. Det var ett ytterst litet centrum, men ändå mycket liv och rörelse. Mitt i alltihop kom Korvvagnen!

Korvvagnen!
André hittade en mössa som passade honom som handen i handsken!Idylliskt - tänker på Pippi Långstrump-filmerna! :].. och så bjöds det på hundbajspåsar!

Vi åkte 'hem' mot Grenå igen. Där borstade vi tänderna på Zlatan, vilket vi aldrig tidigare provat. Gissa tre gånger om han gillade det hela! :D Som vanligt spelade vi Yatzy innan sängen var ett faktum...

Såå duktig! Tandkräm med leversmak verkar uppskattas :S'Snälla, släpp mig!!!''Dessa människor, de hittar då alltid på en massa hyss!'
Elaka, elaka människor!


- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0