Stockholm - lördag

2009-10-29 - 14:00:49
Kategori: Resor
Förbered er på bildmaraton!

Lördag vaknade vi vid 8, men kom oss inte iväg förrän strax efter 10:30. Men vi hade ju semester! :]

Vi började med ett besök på Livrustkammaren, vilket var väldans intressant. Man skulle kunna gå omkring där i flera timmar!

Livrustkammaren
Livrustkammaren och Gustav II Adolfs kläder! De är GAMLA..Gustav II Adolfs häst StreiffBlodiga tygstycken (Gustav II Adolfs blod). Kanske lite makabert? :SRustade till tårna!
Massa lilliskläder!Jag i rustning! :DDen blå lilla kostymen har vår kung haft på sig när han var liten! :]

Men den yngsta fröken Engström hade inte riktigt samma intresse för vår historia, så vi knallade vidare efter en stund (hann även med att se vaktavlösningen, men det har jag ju redan skrivit om, så det skippar jag här).


I spårvagnen på väg ut till Djurgården
Sedan tog vi spårvagnen och åkte ut mot Djurgården

Lunch - Lina & Mami!Lunch - Sassa!Lunch - Fläskfilé och potatis!
Väl därute passade vi på att äta lunch


Med magarna påfyllda knallade vi mot Aquaria vattenmuseum!

Lina & Mami framför entrén!
Aquaria Vattenmuseum!VARNING - FISKARNA BITS!
Stjöstjärna som sugit sig fast i glaset!Stjöstjärnan från ovansidan!


MINIGRODA - endast ca 1 cm! :]Vackert grönskande!Pilgiftsgrodor
Lina går under jorden
Vackra orkidéerVackra orkidéerVackra orkidéer
Mamma & Lina innan fika!


När vi betat av vattenmuséet, tog vi oss in till stan för att gå i lite affärer. Mamma fyndade en halsduk, jag ett par handskar och Lina en tröja. Så vi fick alla med oss någonting hem!

To be continued..

- the one and only!

Synpunkter:
Lina i Norrköping

Ååå vilken mysig helg ni verkar ha haft det! Väldigt fina bilder från akvariet! Önskar att jag hade vart med på eran mamma-och-döttrar-helg, tihi! Sköt om dig gumman! Puss o Kram!!

2009-10-29 @ 17:21:09
Anna (&Johan)

Verkar ha varit en fullspäckad Sthlms-vistelse :) Nästa gång du/ni kommer ner får ni gärna hälsa på.. kram!

2009-10-29 @ 17:42:24
Linda

men sara, du känner väl mig så pass. tror du att jag skulle få i mig det?! :P lactulosen hjälpte bra kan jag säga ;)

kram!

2009-10-29 @ 21:49:12
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0