Schäferhatare

2009-10-09 - 12:16:33
Kategori: Zlatan
Igår stötte jag på en schäferhatare - som dessutom är hundägare själv. För mig går det inte ihop. Hur kan man hata en ras? Hur kan man dra alla raser över en kam?

Efter att motvilligt ha duschats :P
Visar magen (och paketet) :DEn ljum sommarkväll!Ihopkurad i korgen - som en liten fjällräv! :]


Ingen människa kan påstå att alla collies, goldens, settrar, mopsar, bulldogs, boxrar, cocker spaniels, rottweilers, chihuahua, osv. är "snälla" raser, lika lite som man kan säga att de är "elaka" raser. Ingen hund föds aggressiv eller elak - det är vi människor som formar dem. Och det ofta genom att vi förmänskligar våra hundar och inte låter dem leva som just hundar.

Myspys med husse!Myspys med husse!Myspys med husse!Myspys med husse!


Rädsla är en helt annan sak. Har man varit med om något otrevligt, förstår jag att man känner stor rädsla inför just den rasen. Detta ska också respekteras av samtliga hundägare. Men att påstå att alla individer inom en viss ras förr eller senare får hjärnsnurr och blir helt galen är helt fel.

Efter promenad i spöregn! Observera lilltungan :]
I husses munkjacka!Posar med blommor i bakgrundenKloka fina hund


Att ickehundägare uttrycker sig på det viset har jag en viss förståelse för. För om man drar alla schäfrar över en kam (eller för den delen alla hundraser), visar man stora tecken på bristande kunskap. MEN, för mig är det skrämmande att det faktiskt finns hundägare som uttrycker sig så. De borde inte vara hundägare!

'Människorna ser rätt roliga ut härifrån'Sötnos!!


För det sitter inte i rasen, det sitter i oss människor!

- the one and only!

Synpunkter:
Kerstin

HÅLLER MED DIG FULLSTÄNDIGT SARA! Kram /Kerstin

2009-10-09 @ 14:16:22
URL: http://akital.bloggagratis.se
Anonym

Jag skulle tro att vi dyker upp kring 17-tiden. Jag sover till 16 oftast så då ska jag bara dra på mig nå vettiga kläder så kommer vi :)



vi syns imorn! kramar :)

2009-10-09 @ 21:47:40
Torsten

Bra talat, Sara!!! Håller med dej till 100%!!!

Kram på dej!

2009-10-09 @ 22:17:47
URL: http://prinstorsten.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0