Bullbak!

2009-10-14 - 21:03:09
Kategori: Mat & Recept
Igår gjorde jag något så vuxet som att baka bullar. MEN, de blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. Man skulle väl kunna säga att jag var lite ringrostig, så de första bullarna blev äckligt fula! När jag sedan fick in knycken, var degen slut. Men det var i och för sig bra, eftersom klockan närmade sig midnatt då.. Men jag fick mig i alla fall några riktigt fina bullar. Och framförallt goda! :]

Degen på jäsning
Deg på jäsning

Innan den första omgången åkte in i ugnen, såg de ut som härliga rosor.... men jag tänker inte säga vad de såg ut som när de gräddats klart! :D.. så gjorde även dessa..
Första omgången med bullar blev äckligt fula. Dock var smaken inte alls äcklig, så jag behöll dem!

Bakade ett hjärta till Ante! :]
Bakade ett bullhjärta till älsklingen min!


Se - det börjar ta sig!
Det börjar ta sig..

Sen blev det fart på färdigheterna!
.. eller vad säger ni?!

NärbildMera bullarNärbild
Härliga nybakade bullar


Summan av kardemumman - det blev ett lyckat bak! :]

- the one and only!

Synpunkter:
Linda

MUMS! vad jag blev sugen!!



ojdå, i september, det var inte illa! det är himla skönt att vara igång, men jag sparar väl resten till sista stund bara för att jag börjat med första i såhär god tid!



bomullsvantar sover jag med ibland, alltför sällan dock, men nu vill jag ha mjuka och sköna händer istället för torra och nariga, då är det bara gilla läget..

2009-10-14 @ 21:07:22
URL: http://lindta.blogg.se/
Therese

hahaha! Frillan med hår på sidorna var ju klockren! :) Ååh, mums med bullar, vilken tid är det fika? ;)

2009-10-14 @ 21:56:07
URL: http://tohlund.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0