Gårdagens och dagens rabalder!

2009-05-27 - 17:34:34
Kategori: Zlatan

Igår var jag ledig, precis som idag. När jag vaknade ser jag att Zlatan haltar. Och inte lite heller! Han ser ut som en gammal gubbe, när han lunkar framåt. Stackarn, han halkade nog till på någon av stenarna på stugan igår. Jag bestämde mig för en lång lugn promenad, så han fick bli riktigt varm i musklerna. Vi var ute runt en timme och gick längs Stranspromenaden. Det var fint väder, ganska varmt och så lös solen. Livet är underbart!


Söta blommor under bänken
 Bänk längs med Strandpromenaden Det börjar kännas som sommar!
Det är så otroligt mysigt när sommaren börjar visa sig!


När vi börjar närma oss vattnet rusar Zlatan direkt dit för att ta sig en titt i det blå. Förstår inte riktigt varför han har blivit så faschinerad av vatten helt plötsligt. Det började samma dag som han hade fått laserbehandling och akupunktur, fast på kvällen... Helfestligt är det i alla fall! :]


Zlatan har, sen akupunkturen, fått en förkärlek till vatten!
Man skulle kunna tro att det är en ko jag har :D Han är kanske ute efter att äta av hela kostcirkeln!? :] Smask, smask!


När vi kom hem slappade vi en stund och efter många om och men drog jag igång med mina historiastuder igen. Jag är minsann trög i starten men när jag väl börjat har jag svårt att slita mig! Men en rast behöver man ju då och då, och då passade jag på att ta den tillsammans med herr Päls! Utanför Kullenskolan hittade han en ursmaskig pinne, som han hade svårt att slita sig från! :D


Zlatan tar igen sig en stund
 Just ja, det låg visst en pinne mellan tassarna! Gnag, gnag, gnag!


Igår gick vår IKEA-beställning igenom, efter att vi skickat in underskrifterna med godkännande gällande bänkskivan. Jag ser hur flytten närmar sig med stormsteg - både med spänning och oro. Spänningen är ju inte så svår att förstå, men oron ligger i allt packande. Vi har inte riktigt kommit igång, och jag tänker inte börja med det innan jag gjort klart provet för första momenten i historian (som är på fredag). Nåja, man ska inte gruva sig i onödan, lådorna packar sig knappast automatiskt bara för det!

Idag har det varit tråkigt väder, det har regnat mer eller mindre och varit gråmulet hela dagen. Vi tog oss en ordentlig morgonpromenad, för att Zlatan skulle få komma igång i kroppen. Han haltar fortfarande, men jag tycker inte han verkar vara lika spänd i senan som igår. Hoppas det blir bättre till imorgon!


Filosofikern!

Men det har i alla fall varit en perfekt dag för plugg! När jag pausade gick jag och Zlatan till skogen. Där traskade han runt, skvätte lite här och var och så fick han leta pinne. Det gillade han! :]

Lägg undan den där kameran nu, va! Vackert grönt i Kullenskogen! Det är SÅ roligt i skogen! :]
Skogsmulle!

Nu ska jag äta middag, pasta med spenat, och sedan ska jag fortsätta med denna eviga historia. Jag ser fram emot fredag när jag skrivit provet klart! I skrivande stund vågar solen kika fram ur sitt gömställe. Hoppas den håller i sig till kvällspromenaden. I så fall blir det en lååång sådan!

- the one and only!

Synpunkter:
Louise

haha jaa visst :) nu har jag också köpt en såndär borste!! :)

2009-05-27 @ 21:44:58
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Linda

tack så hemskt mycket, återigen, för att ni tog ut kajsa igår! guld värt!! ni är så snälla!!



som du hörde var vi ju på städdag, och ett snabt styrelsemötet, annars gjorde vi inte mycket, vad jag då minns ;) var på bvc, justja! och så vilade jag när harry vilade, trött morsa! :)



KRAM

2009-05-28 @ 09:20:31
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0