Långledigt!

2009-05-18 - 14:10:42
Kategori: Fritid & Nöjen
Ytterligare ett veckoslut att lägga till handligarna. Vilken underbart skön helg det har varit!
 
SingStar - High School Musical - var en succé för min lilla pärla. Vi sjöng och vi sjöng!
 
Fredagkväll gick vi förbi Per och Linda. Men det var bara Per, Jens och Kajsa som var där, Linda och Harry kom hem lite senare. I väntan på dem passade vi på att grilla hamburgare över öppen eld. MUMS! Jag och Linda åkte en sväng in till stan och handlade korv och annat gott. När vi kom tillbaka hade Hanna också anslutit. Vi satt ute hela kvällen, surrade och grillade korv, och trots blåsten var det rätt så mysigt.

Zlatan tittar med sina bedjande ögon :D Grillad ostkorv! André kämpar med förpackningen

Lördagmorgon var vi uppe med tuppen. Nästan i alla fall. 08:15 rullade vi hemifrån, först till lillebror för att dumpa av Zlatan, och sedan vidare mot IKEA. ÄNTLIGEN! Vi hängde nästan på låset, vi var där 10:10. Men vi var INTE ensamma. Det var visst fler än vi som planerat ett besök denna dag. Vi pratade med en rådgivare gällande köket, köpte en ny servis, lite handdukar, tekulor, värmeljus och lite annat smått och gott. Hade det inte varit för att André hade agerat bromskloss, hade jag shoppat loss ännu mer! :]
 
Riktig IKEA-mat!

På kvällen hade vi ingenting inplanerat. Vi åkte förbi Tuss och Micke, och såg Eurovision Song Contest med dem. Eller såg och såg, vi surrade, drack Trocadero, hånade Sveriges bidrag och hyllade Norges bidrag. Sicken söt fjällgosse som framförde deras bidrag, jag hejade på honom! Tuss bjöd på en hel burk med tassesalva till Zlatans torra trampdynor. De blev då så fina och mjuka!

Lilla Siri sover sött!

Igår var en slapp dag, jag tog mig inte ut förrän vid 13. Men med besked, jag drog på mig träningsskorna och tog mig en löparrunda med Zlatan. Det var så varmt och skönt ute, något fläktande. Sedan drog vi till Johan och Jenny, Johan fyllde år! Grattis, grattis! Det bjöds på gott fika och en magnifikt god smörgåstårta!
 
Efter vår sista föreningsstämma med Brf Kullen, gick vi förbi Per och Linda en snabbis för att sedan gå hem och göra kväll. Jag fixade och donade, tvättade och plockade undan. Vi kollade även på offerten från IKEA, vilket kom som en spottloska i fejan. Nåja, det är ju en engångsutgift.
 
Har varit och jobbat på YouCall idag. Nu ska jag ut med herr Zlusk och påta lite i trädgården!

Vackra hund!
Zlatan under min fikarast idag!

- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0