Akupunktur och dansavslutning!

2009-05-20 - 15:43:07
Kategori: Familjen

Trädgården blev jättefin. Jag har dock inte plockat upp löven/riset, så de ligger i små fina högar på baksidan. Ska köpa papperssäckar och slänga det i en sån!


I måndags var vi förbi Johan och Jenny, som hade fått hem sin golden retriever-valp idag. Nova heter hon och är SUPERSÖT! Hon rultade omkring ute på gräset i sin valplurviga kostym. Jag visste att hon skulle vara liten, men inte SÅ liten! :D


Igår vaknade jag av att My ringde. Jag skulle ringa och väcka henne vid 08:00, men mina ögonlock var så otroligt tunga just vid den tiden, så när My ringde hade klockan hunnit bli 10:00. Jag medger dock att det var skönt med sovmorgon. Hur som helst, vi bestämde att vi skulle träffas på Grisberget för en promenad, och så blev det! Zlatan fick hälsa på hästarna, han var så himla nyfiken men ändå lite rädd. Han såg ut som en liten valp i blicken! :D Sen gick vi ett varv runt den längsta slingan, på en mil. Det kändes riktigt bra!


Hej kompis! Sniff, sniff! Artist (?) & Zlatan verkar gilla varandra!
Posarn!

eftermiddagen hade lillasyster Lina bokat in mig att fixa hennes hår. Hon skulle på avslutningsuppvisning med dansen och de skulle allihopa ha en risig frilla. Hon blev trollsöt! Under föreställningen var de SÅ duktiga!


Frisyren före.. .. under.. .. under.. .. och efter! :]

Älskade trollunge! :]

Lina och hennes gäng Pärlan efter föreställningen! Lina och gänget

Medan jag ordnade Linas hår, ringde en Ingemar Granberg. Han jobbar med akupunktur på hästar, och hade lovat att titta på Zlatan, om han hade tid över. Och det hade han. När han hade varit hos oss i ca 1½ minut sa han, utan att jag hade sagt var han hade ont: "Det ser ut som att han har problem med sitt högra bakben". Jag blev häpen, hur kunde han se det så snabbt?! Han var hos oss i nästan två timmar och behandlade Zlatan med både infravärme och nålar. Det var verkligen ett intressant besök, och jag blev förvånad över hu snabbt Zlatan reagerade. Ingemar talade om precis vad som skulle hända och hur Zlatan skulle bete sig, och mycket riktigt gjorde han allt som han sagt. I slutet var han supertrött och somnade nästan i min famn. Gullgubben min, jag hoppas det känns bättre för honom snart!

Nålarna sitter i ländryggen Nålarna

Efter dansen åkte jag och André ner till hans föräldrars stuga. Det var i princip vindstilla och Zlatan tog sig friheten att traska omkring i vattnet. Och han gick ut LÅNGT. Det såg ut som han fiskade, för han körde ner tassarna i vattnet, som en katt, och vispade runt! :]

Zlatan

Nu ska jag ta tag i mitt historialäsande!


- the one and only!

Synpunkter:
Torsten

Låter ju intressant med akupunktur...Hoppas det hjälper! Lina är en riktig liten trollunge!!!

2009-05-21 @ 21:12:01
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0