EXAMEN, spikmatta och elaka matte!

2009-06-12 - 14:44:24
Kategori: Familjen
Igår tog lillasyster Lina examen från fjärde klass. Halv sju började ceremonin, som pågick i ca en timme. Till Linas stora förtjusning tog jag André med oss hans systerdöttrar; Filippa och Alicia. Gissa en som var lycklig! :]

Grattis till min älskade Lina!
En glad tjej som precis gått ut fjärde klass

Lila syrén!
Syrenen utanför mamma och pappa ha börjat blomma

Alla tre tjejerna samlade - Alicia, Filippa & Lina!
En gruppkram - Alicia, Filippa & Lina!


När vi kom till mamma och pappa, provade jag mammas spikmatta. Jävlar i min låda sån känsla! Först var det obehagligt, men sen kom en värmande känsla och efter en stund var jag nära att somna. Efter de få minutrarna jag legat där, runt 15 min, så fick jag en sån skön känsla i kroppen efteråt. Vet dock inte om det var fysiskt eller psykiskt - kanske både och?! :] Jag bara MÅSTE ha en spikmatta!

Jag ligger på spikmattan. Redan här var den riktigt sövande! Ser nästan ut som apelsinhud! :D Och så på magen...


Vi åkte hem relativt tidigt, eftersom André dels var tvungen att plugga och dessutom skulle upp 05:30 dagen efter. Jag passade på att gå en runda med Zlatan längs Strandpromenaden. Det var skönt väder ute, vindstilla, ljumt.. Det som förstörde friden var myggorna. Förgrymmat så mycket myggor det har kommit. De kan förstöra en hel promenad med sitt irriterande ljud och sina stick. Jag tänkte gå en långsväng, men eftersom jag och Zlatan höll på att bli uppätna, blev det bara en 40-minutersrunda. Några fina bilder hann jag dock med:


Zlatan betade på som vanligt... .. och har numer även börjat beta off-road! :DZlatan blickar ut över Piteälven
Faschinerad av vattnet.. .. eller är det reflexer han ser? Sötnos!


När vi kom in från promenaden, passade jag på att unna mig ett välbehövligt fotbad, vilket var störtskönt. Sen skulle jag bara slappa framför TVn och se på 2½ män. Gissa en som somnade som en klubbad säl! :D

Fotbadskit
Mjuka fötter!

Igår kände jag mig riktigt elak gentemot Zlatan. André och hans syster Therese upptäckte att Zlatan var röd i ena örat. Therese trodde det var öronskabb. Vi har ju visserligen tyckt att han har kliat sig mycket, men då vi undersökt honom med jämna mellanrum och varken sett eller luktat oss till något ovanligt, har jag tänkt att det nog snart går över. Jag trodde aldrig att det skulle bli så irriterat. Jag ringde till veterinären, som lugnade med att säga att öronskabb är väldigt ovanligt. Hon trodde snarare att det var en irritation som blivit värre (förhoppningsvis inte till öroninflammaiton!), och rekommenderade mig att köpa en öronskölj med antibakteriell verkan. Hon tyckte inte att jag skulle komma in med honom direkt, utan prova med detta morgon och kväll över helgen. Jag inhandlade mirakelkuren och satte genast igång med behandlingen. Det var inte uppskattat för fem öre av herr Päls! Nu är det bara att vänta och se...

Skriver mer sen!


- the one and only!

Synpunkter:
Louise

när jag kollade fort på bilderna trodde jag att du hade bränt dig av solen på ryggen :P

2009-06-18 @ 09:03:41
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0