Det mesta är nu flyttat..

2009-06-24 - 00:52:58
Kategori: Hus, renovering & inköp
... men än är det inte klart!

Jisses Amalia, denna dag blev lång. Idag har vi fått iväg de flesta av grejorna. Det är inte klokt hur mycket grejor vi lyckats samla på oss. André nämnde att vi ju bara körde två vändor med släp när vi flyttade ihop för snart två år sedan. Det var utemöblerna och sängarna som åkte på då. Resten flyttade vi med bilen. Visserligen köpte vi sängram, soffor och lite annat krafs i efterhand. Men nu har vi kört tre vändor med ett släp och två vändor med ett annat. Och det finns fortfarande saker kvar i huset!!!


Tomt... Tomt garage!
Det var tomt i garaget innan vi började flytta in grejorna idag.


Sen har det bara flutit på under dagen, den ena vändan efter den andra. Första svängen var morfar med och hjälpte till. Men sen ikväll har det varit jag, mamma, pappa, André och Andrés pappa. Vi har varit som värsta flyttfirman! :D

Bilder från kvällen:


Här håller morfar på att lasta ur det sista ut det första lasset En del av alla mina kläder. Tänk att man alltid har mer än vad man tror, oavsett vad det är för prylar! :D Andra fyllningen
Det är en TUNG  Sängram på väg ut! Mamma försöker öka levnadshalten i mina blommor genom att bjuda dem på lite vattten! :]
He gär myche vä dä eletriska! Ännu ett lass  som snart är redo för avfärd! Det blir mycket stuvande...


Nu börjar det minsann vara tomt på Balladgränd!

Det blir nog ingen god mat i det här köket längre! Inte mycket kvar nu Saker som bara väntar på att bli flyttade...


Näe, nu ska jag gå en kort kissrunda med Zlatan, innan jag hoppar i säng. Imorgon väntar ännu en sträng dag, men bärande, kånkande, svettande och stökande!

GODNATT! :]
Zlatan önskar er alla en god natt!


Sov gott! :]

- the one and only!

Synpunkter:
Hanna

Hurrudu de ser ut som att de börjar ta sig.. va roligt :)

När är de ni ska lämna över balladgränd då? :)



Oj så härligt med en semester, vars ska ni bege er då? :)



Nu börjar den här natten också lida mot sitt slut så jag får fara hem och sova, kram på dej :)

2009-06-24 @ 03:26:19
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Linda

nog har ni varit duktiga, det må jag säga! tror faktiskt att jag ska börja om någon dag, att packa ner sånt som man sällan använder, så det blir mindre den dagen vi måste vara ute =)



visning imorrn, spännande! även på fredag skulle en karl från sthlm komma, undra om det är samma som var o kolla på erat? för visst var det nån därifrån som kollade eller är jag ute och cyklar? =)

2009-06-24 @ 08:32:43
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0