Resumé: Tisdag

2009-07-08 - 03:04:28
Kategori: Hus, renovering & inköp

Efter måndagens pass var jag trött i ögat. Därför bestämde jag mig för att lyxa till det på morgonen med att sova ut. Åååh, så skönt det var. Vaknade inte förrän strax efter 10:00. Tog mig en stärkade promenad med Zlatan. Sen käkade vi båda frunch!


Idylliskt? :] Fin vy över Piteälven
Fina vyer längs med Strandpromenaden!


Vi begav oss till mamma och pappa. Farmor och farfar kom dit igår. Det var jätteskoj att träffa dem, har nog inte träffat dem sen... i julas? Allihopa åkte en sväng till Hummer för att kolla läget. De har ju inte hunnit se huset ännu. De blev mäkta imponerade :] Vi fikade och surrade på en stund. När de åkt kom grannpojken förbi. Han måste ju vara världens charmigaste grabb! En kavat ung herre med tungan rätt i mun - ett riktigt charmtroll! :]


Passade även på att ringa IKEA idag, angående de saknade grejorna. Fick sitta i telefonkö i drygt 55 minuter!! Men gälande varorna var inga problem, hon tyckte det verkade helknasigt; "De måste ha tappat bort en hel pall med grejor", sa hon fundersamt. Så hon skulle kolla och återkomma. Jag meddelade även att det var fel på bänkskivorna (SUCK!). Tre av fyra var som de skulle, dvs rundade i framkant. Men den fjärde var inte det. Jag skulle ta kort och skicka in till IKEA. Hoppas det inte dröjer allt för länge. Dessutom kommer vi snart att behöva stommarna! :S


En typisk ORUNDAD kant! En typisk RUNDAD kant! Och denna sidan är ju inte att tänka på som front!
Det är bara att IKEA fixar!


Efter middagen (MAX, smarrigt!) rök innertaket. Jag förberedde jobbet med att skruva ner alla lampfästen, men blev snuvad på konfektan då André kom hem mitt i allt och tog ner taket utan min vetskap (jag var nämligen hemma och åt just då). Och det som var mitt jobb!


Jag jobbar hårt! :D
Tacka vet jag självutlösare! :]


Jaja, inte så mycket att gorma över. Jag slängde delarna på släpvagnen och städade upp. Innan vi åkte hem diskuterade vi igenom morgondagen och kommande prioriteringar. Onsdagens schema;

  • Riva tapeter
  • Riva väggfoder
  • Avlägsna väggbitar (såga bort) som är kvar i köket
  • Avlägsna (kofota bort) reglar i golvet
  • Köpa innertak
  • Köpa spånskivor 10mm
  • Hämta ut luckfronter på ICA Ankaret
  • Bonus: Kolla på nya tapeter/färg

Hmm.. Vi får se vad jag hinner med! :D

- the one and only!


Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0