Blod & svett - bara tårarna saknas!

2009-07-04 - 11:37:57
Kategori: Hus, renovering & inköp
Igår rev vi ner köket. Man brukar ju säga att det krävs blod, svett och tårar. Igår krävdes allt utom tårar! Vi hade härjat på en stund och stackars Zlatan hade blivit halvt bortglömd, så jag tog mig en runda med honom. Då ringer André, bara 5 minuter senare. Min första tanke var: "Åh, han KAN inte vara utan mig!", samtidigt som jag log för mig själv. Men han hade något helt annat på hjärtat: "Kan du komma, jag har gjort illa mig?". Han lät sådär lugn, som om han hade bett mig komma med en kopp varm choklad åt honom. Jag kopplade Zlatan, som för tillfället sprang runt i skogen, och begav mig hemåt.

 

André blöder från huvudetAndré blöder från huvudet, men tycker det är ganska fränt ändå (när han fick reda på att det inte var någon fara)


Han höll på att riva i köket (med hammare och kofot) och helt plötsligt slant han och fick NATURLIGTVIS den ena vassa kanten från kofoten mitt i huvudet. När jag kom så blödde det tydligen beydligt mindre än vad det gjort från början. Men vi torkade och konstaterade att det bara var ytligt. När den värsta chocken lagt sig, fortsatte vi med rivningen. Medan Zlatan som vanligt var upptagen på sitt håll...
 

Zlatan fick sig ett ben... ... som var SÅ gott!! Gnag, gnag! Tugg, tugg! (har INTE tid att titta in i kameran!)

... härjade jag på med öppningen av väggen in till "barnrummen"...
 

Jag är igenom!
Före... ... under... (observera det LILLA hålet efter hammaren :D ) ... under...
Det syns dåligt men "dörren" står på glänt!

 
... medan André härjade på i köket!


Såhär lämnade vi (det som var kvar av) köket André härjar i köket!Såhär lämnade vi (det som var kvar av) köket


Näe, nu ska jag riva upp herrn i huset, käka frukost och sedan dra iväg till Hummer. Än finns det mycket kvar att göra!


- the one and only!

Synpunkter:
Linda

det är bara att dyka förbi, vilar jag så stiger jag upp =)

men jag har inget att bjuda på, så räkna inte med nåt gott :D

kram!

2009-07-05 @ 11:58:03
URL: http://lindta.blogg.se/
Therese

Oj vad ni har hunnit mycket i köket! Måste förbi och kika någon dag hur det går för er. Kommer bli SÅÅÅ snyggt då ni är färdiga :) BTW, "tinnitusen" har inte lagt sig.. ska ringa öron imorgon. Känns som att jag har en sprängd högtalare i örat då jag pratar.. weird.. Hörs! :)

2009-07-05 @ 12:20:21
URL: http://tohlund.blogg.se/
Linda

jag hörde att det plingade, men innan jag fattade att det var i verkligheten och inte i sömnen så hann ni precis köra iväg när jag skulle gå och öppna, förlåt! per och harry hade åkt till lule en sväng, så jag och kajsa var allena =)



jag har inte gjrot annat än jobba, kommit hem o busat lite med harry, det lilla jag hann i lördags em, annars som sagt bara jobb. jag sa till per att vi skulle ha farit förbi er i huset i lördags efter middan, men det blev inte, jag somnade på soffan :P vi får kika förbi en annan dag!

har ni pysslat i huset hela helgen?

kram!

2009-07-06 @ 08:40:58
URL: http://lindta.blogg.se/
Therese

Åh vad roligt med rivningen, måste verkligen komma och kika ;) Inte lika roligt med IKEA dock.. vad dom klantar sig.. Men dom skickar väl upp det som saknas? btw, jag har inte tinnitus.. jag har nå annat ist. Jag kan ta det sen, det blir så mkt att skriva, haha.. men vi får höras ngn dag! :)

2009-07-06 @ 21:48:23
URL: http://tohlund.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0