UNIONEN Ung Arena Norrbotten & solig söndag... Kan man stanna tiden?

2009-02-01 - 17:58:27
Kategori: Zlatan
Fredag 11:00 samlades vi på Nordkalotten i Luleå. Det var dags för UNIONEN Ung Arena Norrbotten! En salig blandning av folk från hela Norrbotten hade slutit upp. Vi började med en "bingobricka", som vi skulle fylla med personer som passade in på beskrivningen på brickan. Det var ett bra sätt att bryta isen och få folk att börja prata med varandra. Sen var det lunch..


Dagen fortsatte med gruppdiskussioner och en övnings som heter "Open Space", dvs olika diskussionsteman i olika rum, där deltagarna är fria att välja var de vill slänga in en kommentar eller två. Sen får man byta när man känner för det, vilket innebar att man kunde vara med lite här och där. Det tema som belystes som mest handlade om lön, lön och åter lön. Det var, av någon underlig anledning, en sak som verkade beröra alla! ;]

   
   

På kvällen, precis innan middagen, var det inbokat en föreläsning. Det var Piteås Niklas Wikström som höll ett föredrag om hur han tagit sig fram i livet, hur han lever efter filisofin "våga säga JA" och vilka knepiga situationer han hamnat i då. Han var en frisk fläkt och ett riktigt bra avslut på dagen! Samtliga bilder hittar på på min PixBox!

     

Lördag var det avslutning, sammanställning, lunch och hemfärd. Jag hade turen att jobba 13:45-22:00, så jag var inte överdrivet peppad att åka hemåt. Men plikten kallade..

Söndag började med en cykeltur med Zlatan. Efter frukosten gick vi ner på isen, jag, André och Zlatan. Det var en helt underbar dag, solen sken och det var bara -8°C. Det kändes verkligen att våren snart är här. Om jag hade kunnat stanna tiden, så hade jag gjort det idag!


Nu ska jag gå och börja göra i ordning middagen!

Kram från Sara

Synpunkter:
Linda

det förstår jag, jag har aldrig sovit på hotell själv så jag vet inte. men kan tänka mig att det är trist att sova själv..

idag for jag o emma på nolia, dom hade nån utförsäljning på ytterkläder, typ outlet.. sen tänkte vi gå och ta en lunch, men kl var bara 11 och inget öppet, så vi for iväg till storheden. bara sådär! :P körde 740n, men hur den låter. låter som att något håller på att ramla lös. var lite tveksam till om vi skulle ta oss fram och tillbaka utan missöden. men det gjorde vi! =) jag tycker vi ska hooka upp nån dag! vad tycker du om det? =)

kramar från oss

2009-02-01 @ 20:50:01
URL: http://lindta.blogg.se/
Linda

näe, inte mycket! =)

jag är nog fattig, huvva!! snart kommer väl lyxfällan till oss ;)



per jobbar em i veckan så jag är helt själv på kvällarna, så jag träffas gärna och surrar och sånt :D kom förbi ikväll om du har lite att göra=)

kramr

2009-02-02 @ 19:47:27
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0