... och så blev vi husägare!

2009-04-20 - 22:23:41
Kategori: Hus, renovering & inköp
Nu är det klart - huset på Hummerstigen blir vårt!

Så mycket spänningar som släppte, så mycket nervositet som försvann och så mycket nya tankar som frigjordes och bara fladdrar iväg. Men nu är vi husägare, nu är det klart. Jag KOMMER att sova som en klubbad säl i natt, var så säker!



Annars idag: Jag har för första gången haft med mig Zlatan till jobbet. Men han satt ju naturligtvis i bilen. Så med jämna mellanrum har han fått sig en bensträckare. Det har då verkligen inte gått någon nöd på honom. Men med tanke på att han fick börja dagen med en cykeltur, är ju inte det så konstigt! Och med den fina grinden till bilen och den smarta kroken som möjliggör att ha bakluckan lite öppen, samtidigt som bilen är låst, kan det ju inte bli bättre! :]

Fotade även Zlatans skabbfläck, innan den för evigt växer över. André har ju varit som en igel på honom med den suveräna "Furminatorn", som tar i princip all underull. Han var dock lite väl ivrig, så Zlatan liknar delvis en liten skabbräv! :D Lyckligtvis börjar håret växa tillbaka, men jag kände att jag var tvungen att föreviga det hela. Om inte annat, så är det kanske något man senare rent av kan skratta åt!?

 

Haha, tur att han tar det som en man!


Nu ska jag sova min skönhetssömn!

- the one and only!

Synpunkter:
Torsten

Men nu ska man höra...Har ni köpt hus??? Å ingenting säger du....hm, minusavdrag!

KUL iallafall! Kramar

2009-04-21 @ 07:11:18
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Linda

så det gick så fort!? grattis!! när får ni nycklarna till det då? =)

2009-04-21 @ 07:21:25
URL: http://lindta.blogg.se/
Hanna

Ja, speciellt sitta och smutta på en smironoff ;)



Men oj va roligt!! Grattis! Hummerstigen? Bra härligt med Djupviken ;) hehe. När får ni ta över huset då?



Kramar!!

2009-04-21 @ 09:58:15
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Lina

Grattis grattis till ett hus kära du (å Ante såklart!)!! Är det huset du visa som ni har köpt? Du måste berätta allt när du kommer ner nästa vecka!! Puss o Kram från Lina

2009-04-21 @ 10:39:30
Linda

vart det högre pris än det ni sa att ni skulle börja buda på? =)



men juli är väl bra, då hinner ni ju sälja balladgränd också, jag tror det blir superb!

grattis än en gång! kan inte ljuga och säga att jag inte är avis, för det ÄR jag!!!!



idag ska vi fara och umgås emd sandra coh nora, har även hunnit med en cykeltur. harry somnade i kärran, såg inge vidare skönt ut :)



vad gör du själv idag, jobb ?=)

kram!

2009-04-21 @ 11:20:11
URL: http://lindta.blogg.se/
Hanna

De låter ju kanon, blir de ändå inte värst stressigt med pack och flytt å grejjer. Då får vi se framemot en inflyttningsfest på Djupviken ;P



Tja.. jag vet inte. Jag jobbar 8-14 lördag och söndag.. och än vet jag inte om Jens ska iväg till vuogga men de berodde väl lite på väder och vind. Fast om man får vara egennyttig så hoppas ja på uselt väder där uppe så han stannar hemma :P Man ses så lite när dom jobbar borta.. Men inga större planer för helgen har vi då! Själv då? :)



kramisar!

2009-04-21 @ 14:26:04
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Therese

Fan så rooooligt! När får ni flytta in? :) btw, har nytt jobb fr.om. vecka 23. Kommer att infinna mig i norrfjärden i sommar. Ses på torsdag :)

2009-04-21 @ 14:57:01
URL: http://tohlund.blogg.se/
Linda

så skönt att det känns bra för båda! det kommer bli kanon!!



att dom små liven kan somna var som helst, fast jag är likadan, det ligger väl i generna ;)



har det gått bra att jobba då, även fast det vart längre än väntat?



kram på er!

2009-04-21 @ 21:04:16
URL: http://lindta.blogg.se/
Hanna

Ja jag vet, jag fick instruktioner av Jens via telefon, men vad jag kunde se så var de ingen plopp som hade skjutit ut :P Fast.. de var visst de iallfall ;PP



Ja fy tusan vad skönt med hus, och särskilt Djupviken.. är som förtjust i de, nära till stan och alla bekvämligheter men är ändå inte MITT i stan! Sen är ju områdena där runt hummerstiga riktigt fina! Inte är det de dära rosa huset som legat ute ni har köpt? :)



De är mycket skönt om han hade varit nära till hands, man blir så bunden till helgerna för att träffa varandra, speciellt med tanke på att jag jobbar minst var tredje helg. Jaja, de är ju så de är så de är ju som bara göra de bästa av situationen, vi nöter då inte ut varandra :P



Ibland måste man få ta sig lite ledigt också, helt rätt :) Nu ska jag gå och titta till kotletterna som är i ugnen, för nu kurrar de i magen så de är oundvikligt att inte äta :) kram på dig!

2009-04-22 @ 16:16:50
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Linda

vi hade mammaträff igår, så vi satt ute och njöt av solen och värmen. grillade lite hamburgare och sånt =)



har ni sett hur mycket glassplitter det ligger på asfalten vid 1a eller 2a huset mot skolan sett? till höger om er alltså. jag var sugen påa tt ta med mig sopen dit och sopa det åt sidan =)



kram

2009-04-23 @ 20:09:18
URL: http://lindta.blogg.se/
Hanna

Jaa, nu vet jag! dom som bor där nu heter Rönnbäck? :) jag var nog på snäckstigen jag :P

ja herregu va bra ni kommer få det där :)



Nu är då lägenheten tömd och urstädat, så Jens far imornbitti istället men då blev de så att jag jobbar 8-20 hela helgen så de passade ju som på sitt sätt ganska bra. vad gör ni ikväll? :)



kram på dig :)

2009-04-24 @ 17:29:24
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0