Jag har bestämt mig

2011-01-13 - 00:15:31
Kategori: Allmänt

Nyårslöften har jag tänkt avlägga många gånger, men har aldrig riktigt hållt dem. För det mesta har jag glömt av det några dagar efter vi firat in det nya året. Men i år har jag faktiskt kommit på något som jag ska hålla - troligtvis väldigt klassiskt, men ändå. Vet däremot inte om man kan kalla det nyårslöfte eftersom jag filade på det fram till i söndags, räknas det?

Jag gör en ICA-Stig och offentliggör mitt löfte. På så vis tror jag det kommer bli lättare att hålla det, jag kommer att känna en viss press att hålla det. Löftet är: jag ska sluta köpa godis! I många år har jag bara ätit godis på helger (med vissa förbehåll) och det har sällan och aldrig varit några problem att hålla det. Men nu under julen har det blivit för mycket av det goda och i söndags bestämde jag mig - 2011 ska bli ett år i nyttighetens tecken!

Jag har bestämt mig, inget mer sånt här!
Jag har bestämt mig, inget mer sånt här ska köpas hem!


(Kommer däremot inte att sluta äta godis, blir jag bjuden så kan det hända att det slinker ner en eller två. Men eftersom det är jag som står för inhandlandet av godis i vår familj, lär det inte bli mycket av den varan om jag helt enkelt slutar köpa hem det)

Till att börja med ska detta gälla första halvåret, dvs juni ut, och när den milstolpen är nådd får jag se sen hur jag vill fortsätta.


Så, då var det offentligt! :]


Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0