Blötdjuret Edward

2011-01-27 - 22:32:41
Kategori: Edward
Jag och Anna har under en tid pratat om att ta med oss killarna och bada. Idag gjorde vi slag i sak. Vid 14-tiden infann vi oss i Hortlax Simhall. (Innan dess hade jag varit och köpt badblöjor. Om vanliga blöjor är dyra så ska vi inte ens tala om vad badblöjor är!) Efter att vi duschat av oss, var det dags för sanningens ögonblick - skulle de gilla att bada?

Hugo var något fundersam, han undrade nog vad tusan vi sysslade med! Han var inte alls ledsen, men kunde inte riktigt slappna av heller. Framåt slutet hade han däremot börjat vänja sig vid vattnet och omgivningen, och när han vilade huvudet på armarna såg han ut som en riktig stekare! :]

Edward tyckte det var jättekul på en gång. Oj, så han sprattlade med både armar och ben! Tyvärr har jag ingen bild från själva badet. Kvinnor brukar ju kunna göra två saker samtidigt, med att både hålla i en sprattlande bebis och fota? Nej, där gick då min gräns. Däremot har jag en bild på en nybadad Edward:

Nybadad Edward
Nybadat blötdjur!


Att bada tog verkligen musten ur honom. Vi kom hem vid 16-tiden och han har sovit sedan dess, med två korta avbrott för mat. Han brukar periodvis vara rätt aktiv på kvällarna, men inte ikväll. Undrar om han gör väääldigt tidig morgon imorgon istället? Det återstår att se...

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0