11 oktober - v.34(33+0)

2010-10-11 - 23:09:41
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.34 och det är 48 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!

Dag 232 av 280
48 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Jag är trött, trött, trött. Det har varit en intensiv period en tid som nu är över (vi gifte oss igår, men skriver mer om det en annan dag), och det känns riktigt skönt. Orkar inte med så mycket annat än jobb, hund, matlagning och att sova. Att umgås med vänner är knappt att tänka på, när jag väl är klar med alla dagsbestyr är jag i regel så trött att jag skulle kunna somna på ett kick!

Nåja, jag mår ju trots allt bra, så jag ska inte klaga. Jag känner fortfarande av fogarna, men bara om jag slarvatmed bältet och då framför allt på kvällskvisten, då jag varit igång hela dagen. Många promenader blir cykelturer, så jag ska slippa gå så mycket. Det fungerar superbra! :]

Idag har vi varit till barnmorskan. Pappa André var med idag och det kändes jättekul att han också kan följa någon gång. Det är ju hans bebis också!

Dagens värden:
Blodtryck: 106/72, dvs mer i den nivå jag haft tidigare.
Blodvärde: 134 (dvs det har gått upp och är i bra nivå nu. Ska dock fortsätta med tabletterna varannan dag fr o m nu)
Vikt: 75,8 kg (75,4 var senaste vikten, och det var strax efter ultraljudet. SWEET!)
Bebis hjärtljud: 140 slag/min (som tidigare)
Sf-måttet: 35 cm (33 cm i v.32(31+0))
Position: Huvud nedåt, men rörligt. 

Jag älskar min mage - om än jag börjar känna mig ganska begränsad nu. Är liksom fånge i min egen kropp och klarar inte att göra allt som jag klarat tidigare. Men jag vet ju vad det beror på och ler i hela kroppen av tanken. Att man kan känna sån kärlek till någon annan, innan man ens träffats.. Livet är fantastiskt ♥



v.34(33+0)
v.34(33+0)


Om barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
Johanna

Grattis!!! Hörde rykten för några veckor sedan om att ni skulle gifta er, men jag var som så tveksam då du inte har nämnt det på bloggen :) Lurigt!

2010-10-12 @ 12:17:44
URL: http://jagochminlillafamilj.blogg.se/
Malin

Stort grattis till giftemålet!!så himla kul,och ni var superfina båda två!!:)



kramar

2010-10-12 @ 13:30:24
URL: http://dalarsson.blogg.se/
Ewa - mamma till Noel

roligt med en "gravid blogg":) länge sen man läste en sådan nu

2010-10-13 @ 23:03:50
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Emelie

Hihi, klart du har bebis ute på julafton. Även om du går över BF så går du inte över SÅ länge så du har en mysig jul framför dig :)



Men visst är det läskigt, så svårt att veta vad som kommer ske och vem det är som kommer.

Fast det där löser som upp sig direkt bebisen är ute och då är det bara hänga med i svängarna.



Lägg ut lite historier och bilder om bröllopet nu, så himla roligt! :)

2010-10-15 @ 12:24:19
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0