8 november - v.38(37+0)

2010-11-08 - 23:29:31
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.38 och det är 20 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!



Dag 260 av 280
20 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Även idag har vi varit på ett besök hos barnmorskan. Det är alltid lika spännande och vetskapen att återigen få höra lillkråkans hjärtslag gör att jag längtar till varje nytt besök!

Dagens värden:
Vikt: 76,2 kg (innan graviditeten vägde jag ca 68 kg, vilket innebär att jag inte alls har gått upp så mycket som jag trodde jag skulle göra, SWEET)
Blodvärde: 126 (har ju som sämst varit nere på 112, så det är ju en förbättring, men min barnmorska vill att jag ska lligga på minst 130, så jag fortsätter äta järntabletter någon gång då och då)
Blodsocker: 6,6
Blodtryck: 109/73
Bebis hjärtslag: 140 slag/min, dvs som vanligt
SF-mått: 38 cm (har tidigare legat 2 cm mer än antal veckor, men efter att magen sjunkit är det inte så längre. Troligen växer magen som tidigare i alla fall, och m a o ingenting att oroa sig för)


v.38(37+0)
v.38(37+0)


Tog även vaccinet mot säsongsinfluensa. Egentligen är jag motståndare till att vaccinera mig hit och dit, och framförallt med tanke på att jag sällan och aldrig är sjuk. "Lite skit rensar magen", resonerar jag. Men nu är det ju fler än jag som påverkas av vaccinet. Lillkråkan kan nog behöva en kickstart av immunförsvaret med tanke på att det är influensatider. Så det är bara för vårt ♥-as skull!

Om barnet: är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
Therese

Imorgon hinner vi ses så länge jag känner mig pigg! Visst slutade du kl 15? Isf kan vi ju höras då du slutar så kan vi ses? :)



Jag har köpt en mazda, fulast i stan. Du får kanske se den imorgon. :)

2010-11-08 @ 23:56:15
URL: http://tohlund.blogg.se/
Maria

Hej min lilla sjöstjärna.

Det är så spännande med allt som händer i ditt liv. Läser varje dag även om det inte uppdateras så ofta :)



Saknar dig jättemycket och hoppas jag har tid att hälsa på någon gång (när ni har tid och ork förstås!)



Du är min lilla hjälte, bara så du vet.

Krampusskärlek!

2010-11-09 @ 08:52:30
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/
Emma

Spännande, nu börjar det närma sig för er! :)

2010-11-09 @ 08:55:28
URL: http://emmste.blogg.se/
Hanna

Det börjar dra ihop sig, högst spännande!! Är allt bra med er annars då? :) kram!!

2010-11-09 @ 11:04:17
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Emma

Det hoppas jag verkligen inte att han har tänkt, inte SÅ tidigt iaf :))



Men så skönt att han får komma hemåt nu när det kan ske när som helst! Är du nå nervös eller? Mest laddad kanske? :)



2010-11-10 @ 10:41:08
URL: http://emmste.blogg.se/
Hanna

Oj vad jag blir avundsjuk.. jag skulle gärna vilja spola fram tilden en sådär 5 månader ;P



Spännande minst sagt! Förresten, har ni kollat om de är tjej eller kille? :) Kram!

2010-11-10 @ 16:23:14
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0