22 november - v.40(39+0)

2010-11-22 - 14:52:46
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.40 och det är 6 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!

Dag 274 av 280
6 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Enligt mina beräkningar är det beräknad födsel idag. Men det verkar inte alls som att Lillkråkan tycker detsamma. Typiskt. Nåja, får väl se det som extra tid att göra iordning det sista - det finns ALLTID saker att göra. Om jag bara sitter blir jag GALEN, därför är det bättre att hålla igång. Har idag pysslat om Zlatan lite, varit ute på en kort promenad (med ständiga sammandragningar), hängt ut sängkläderna och kan äntligen dammsuga och torka golven i kök och vardagsrum (André håller på att göra iordning barnrum #2, så det har varit slipdamm överallt här och m a o helt onödigt att torka några golv. Kommer ett inlägg om barnrum #2 så småningom). Så det är var jag ska göra nu! :]


v.40(39+0)
v.40(39+0)


Om barnet: Fostervatten byts ut var tredje timma och produceras på nytt ända tills barnet är fött. Om det däremot finns mekonium i vattnet kan det vara en signal om att barnet är stressat eller inte mår bra och då får man stanna kvar för att kunna övervaka barnet. Barnet är redo att möta omvärlden, 92 procent av alla barn föds mellan vecka 38-42. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
Hanna

Jättefina bilder!! :]



Jaaha, har ni allt redo nu? sängen färdigbäddad? barnvagnen redo? bilbarnstolen fastmonterad? osv.. ;)



Vi ska på ultraljud på måndag, den 29:e. De ska bli spännande!



Jaa.. jag hopas jag gissat rätt så jag får komma och titta på den lilla!! :) hehe

Kram på er!

2010-11-22 @ 15:05:41
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Emelie

Nej jag förstår verkligen, fy fan vad ont jag hade sista veckorna med Oliver. Det var en plåga att gå då jag hade så sjukt mycket vätska i kroppen, mina fötter såg hemska ut!

Jag ska ta kort på mina fötter nu och lägga upp imorgon tror jag för att jämföra med hur de såg ut med Oliver, än har jag ingen vätska så jag är nöjd så länge det håller sig borta :)

Men njuta kan du göra när du ligger i soffan eller sängen, på ett bekvämt sätt såklart men fan vad svårt det kan vara haha



Snart slipper du det jobbiga, det var helt otroligt att plötsligt kunna andas utan att leva om så förbaskat och att böja sig utan att känna att maten man nyss åt kommer trilla ut igen!

Slippa byta ställning för att det var en bebis som ligger där och trycker helt plötsligt haha



Det går fort så hips vips har det dragit igång och ni är inne på förlossningsrummet och hanterar värk efter värk och poff är bebisen ute och ni firar med världens godaste mackor! Lite förkortat såklart men i efterhand känns det som att det gick så fort :)

Kram!

2010-11-22 @ 20:10:39
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0