15 november - v.39(38+0)

2010-11-15 - 22:40:00
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.39 och det är 13 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!


Dag 267 av 280
13 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Detta är första dagen på min heltidsföräldraledighet. Har i två veckor jobbat 80%, men nu är jag som sagt 100% föräldraledig. Det känns jätteskönt. Det behövs. Och lillkråkan är inte direkt mindre aktiv nu, sömnen blir verkligen inte bättre och sammandragningarna blir tätare och tätare. Har börjat känna av en molande värk, främst i ryggslutet, och det är väl ett gott tecken om något?! Pappa André har dessutom sin ledigvecka nu, så skulle det sätta igång är det mer än välkommet. Han har tagit långledigt och kommer att vara hemma i 4 veckor fr o m idag, så någon gång under den tiden borde det ju sätta igång - får vi hoppas :]


v.39(38+0)
v.39(38+0)


Jag har hört många som upplevt att barnet rör sig mindre framåt slutet. Detta är något som jag verkligen inte kan skriva under. Jag upplever att vår bebis är aktiv nästan jämt - är det inte hicka så är det en spark i sidan eller en dragning av foten längs "ytan". Eller så är det alla dessa sammandragningar, som jag har för jämnan, som gör att jag upplever att barnet är mer aktivt än vad h♥n egentligen är. I vilket fall så är det helt galet att det ryms en liten bebis där inne! ♥

Om barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0