Mattes lilla skabbräv ♥

2010-05-14 - 12:10:11
Kategori: Zlatan
I januari skrev jag om Zlatans "kroniska" talgkörtel, som vi var och visade upp hos veterinären. De sa att det inte är någon fara, så länge han inte störs av den. Den senaste tiden har han dock börjat tugga i området, och efteråt ser han ut som en liten skabbräv. I måndags tog jag mig i kragen och ringde. Fick en tid redan i onsdags.

Bortrakad päls
Lillgubben blev rakad, så jag lättare kan rengöra


Veterinären rakade honom just vid talgkörteln, så jag lättare ska kunna rengöra. Detta ska jag göra de kommande dagarna. Vi fick dessutom utskrivet antiinflammatoriskt och antibiotika. Förhoppningsvis försvinner den rackaren, annars måste de skära bort den. Men vi tar en sak i taget. Naturligtvis hade apoteket hunnit stänga innan vi var klara där borta, men idag ska jag hämta ut den. Nu håller vi tummarna! :]

Mattes lilla skabbräv!
Mattes lilla skabbräv!



Kram från Sassa

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0