Bus med Torsten & Elsa

2010-05-21 - 17:30:40
Kategori: Zlatan
Har för en stund sen kommit hem efter en bustur med Torsten & Elsa. För Zlatan alltså. Vi människor lapade sol medan hundarna roade sig själv. Till och från, i alla fall. Måste alltid hålla en koll på herr Juck, så han inte hittar på något hyss. Dock har det gått väldigt bra, inte alls lika mycket juck som sist. Ett framsteg, minsann! :]

Delar med mig av en del härliga bilder från dagen:

Fina Torsten!
Fina, fina Torsten!

Ska vi busa?!Låånga tungor!
Zlatan-och-Torsten-bus!

Här kommer vi!
Här kommer alla hundarna: Torsten, Elsa och sist Zlatan

Elsa & Zlatan
Fina vovvar

Ska vi leka med bollen?Elsa i förgrunden, Zlatan i bakgrunden
Zlatan-och-Elsa-bus


Jag har fått mig en ordentlig omgång med sol. Som vanligt kan jag inte vara ute särskilt länge i stöten och om jag är det bränner jag miglätt. Numer ser jag ut som en tvättbjörn:


Inte den mest smickrande bilden, men här syns min nya tvättbjörnslook!


Dagar som den här är det väldigt jobbigt att vara hund. Särskilt om man har mycket tjock päls. Självklart har ju Zlatan det, och eftersom värmen kom som från en dag till en annan, hann han inte tappa vinterpälsen. Därför är jag noga med att blöta upp honom och sedan lägga honom i skuggan. Då kan han ligga och sova länge. Gullhjärtat mitt!

Avspolad och lämnad i hundgården
Zlatan nyspolad ute i skuggan i hundgården

Det är varmt för hundar idag!
Tur han har en lång tunga att svettas med!


Nu ska jag stoppa i mig något ätbart, innan jag tar tag i städningen. André är hemma vid 19, hade tänkt vara klar tills dess. Vi får väl se hur det blir med den saken, vädret lockar ju inte liiite...


Kram från Sassa

Synpunkter:
Lisa ♥

Men vad söt du är :)

Ni gjorde min dag ni också! Jätteskoj o se er, men jag måste komma förbi nån mer dag så jag får träffa fler. Jag tyckte det var väldigt lite folk..

Hoppas hela lediga helgen blir kanon :D

2010-05-21 @ 22:24:14
URL: http://lisalindgren.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0