Ommålning påbörjad

2010-06-07 - 21:39:43
Kategori: Hus, renovering & inköp
I fredags, när jag kom hem från after work, tog vi de första penseltagen efter att vi bestämt oss för den rätta färgen. Det var inte min idé att måla den kvällen- jag hade sett fram emot en lugn och skön soffkväll. Men det hade inte André i åtanke, han skulle måla. Då hade jag inte hjärta att gå in, så jag svidade om tog på mig arbetskläderna!

Kortsidan före målning (observera de snygga färgproverna på långsidan ;) )
Kortsidan före målning

Finaste Ante blandar färgen! ♥
Finaste Ante blandar färgen!

Första penseltaget
Första penseltaget

Första varvet målat
Första varvet målat (där vi lämnat kvar grått, ska vi byta till liggande panel och sedan måla "faluröd svart". Det är liksom en brunsvart slamfärg. Kommer bli kanon :]

Zlatan var ute och busade med några trädrötter
Självklart var herr Z med - han roade sig med några trädrötter


Som ni ser fick vi faktiskt ena kortsidan målad första varvet, det är ju alltid nåt! Ibland är det bra att ha en personlig pisksnärt efter sig :P

André jobbar natt i natt. För att ställa om inför natten, vakade han igår. För att fördriva tiden målade han andra varvet på kortsidan. Så nu är den klar (med vitfärg, alltså). Då var det "bara" tre sidor kvar (observera att det är två kortsidor och TVÅ långsidor på ett hus, så det är långt ifrån klart...) Bara att gilla läget! :P


Kram från Sassa

Synpunkter:
Emma

Tack Sara! Det är svårt att i ord beskriva hur mycket man känner för sitt barn! Tack för i helgen, Hugo hälsar och tackar för den fina presenten! Vi ses snart hoppas jag :) Kramar

2010-06-07 @ 23:28:37
URL: http://emmste.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0