Senaste tiden i bilder..

2010-07-06 - 23:06:45
Kategori: Fritid & Nöjen

.. och med lite text!

Som ni förstår har det varit mycket nu ett bra tag. Nytt jobb, renovering, födelsedagar, dop, hundkurs, hinna träffa vänner - allt tar tid och ork. Jag har helt enkelt prioriterat bort bloggen! Nu kommer därför en kort resumé av den senaste tiden:

Den 19 juni firade många i Sverige Victoria och Daniels bröllop. Men inte i vår familj. Broder Jonas blev nämligen halvvägs till 50 då, så vi firade honom!

Jonas 25 år!Självklart bjöds det på hemmagjord tårta!Presentöppning (ja, det är en kudde)


På söndagen 20/6 var det återigen dags för dop - denna gång var det min vän Lina och hennes Freds dotter Tilde som blev blöt om huvudet:

TildeKyrkanTilde

Pappa häller upp dopvattnet
Nydöpt
NydöptLilla familjenMin fina André


Midsommar spenderades i stugan med familj och släkt. Jag tog med mig Zlatan och åkte upp. André hade ingen lust att följa med, så han stannade hemma. Synd för honom, vi hade några helt underbara dagar i stugan:

Lina fixade mina naglarLina fixar mina naglarLina fixar mina naglar
HögerhandenVänsterhanden
FikahörnanNybadad PälsnisseHela gänget
Loli & Andreas fixar sommarvatten
Zlatan i vattnetZlatan vaktar grillningenZlatan
Härliga sommardagar
Farbror Leif & ZlatanMamma Anka med sina små kycklingarFia hade full koll på Zlatan
Grillat!

Vi åkte hem på lördagen, för att möta upp André och sedan dra vidare till Hollsvattnet för en middag med Per & Linda. Det var en trevlig kväll, Hanna, Jens och Johanna kom också dit. Det blev några timmars surr innan vi styrde kosan hemåt.

Kurserna med Zlatan går bara bättre och bättre. Han har nu gjort 5 av 6 tillfällen och han blir skarpare och skarpare. Jag är så stolt i mitt hundmammahjärta!! ♥

ÄLSKADE ZLATAN!!

Ommålningen då? Jo, det händer grejor på den fronten också. Vi har haft sån tur och fått hjälp av Andrés syrra, som varit här och målat om dagarna. Värsta lyxen, när jag harkommit hem har det varje dag hänt MASSOR! Tusen tack för hjälpen, Tess!

André kör på stegmålning
GavelIngångAltan/uteplats
Tess målar OCH pratar i telefon samtidigt
Min älskling!

Vi har även påbörjat målning och uppsättning av den svarta panelen (som ska sitta vid fönster och dörrar, där vi lämnat grå färg), samt saatt in vår nya ytterdörr. Den är kanonfin, jag älskar den. Men bild på den kommer en annan dag, nu pallar jag inget mer! :P

Ska gå sista svängen med Zlatan, sen mysa en stund med André innan sängen kallar. Sov gott, mina vänner! :]

Kram från Sassa


Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0