Ensamstående med alla vardagsbestyr

2010-07-23 - 21:40:20
Kategori: Fritid & Nöjen
I veckan har jag fått prova på det hårda livet - livet som ensamstående. Detta är för mig något helt främmande, jag har aldrig bott själv - från att alltid ha haft någon att dela hushållssysslorna med till att måsta göra allting själv. Men jag tror verkligen att det är nyttigt. Mitt ansvar lär ju inte bli mindre när ninjakid kommer, så det är nog bra att jag får förbereda mig! Jag lär bli mer effektiv än vad jag varit tidigare, annars kommer jag ju aldrig få göra något utöver alla vardagsmåsten.. Som sagt, nyttigt - mycket nyttigt! :]


Har i veckan varit hos Sofia och Robert i deras nya lägga. Den är verkligen jättefin och med ett perfekt läge! Innan vi kom dit, svängde vi förbi Sofias mamma för att plocka lite jordgubbar. Då fick både jag och Sofia med oss varsin bukett med pioner hem. Jag älskar pioner, de får mig att tänka på min mormor

Rosa pioner

Ska tatuera in en rosa pion - så småningom - till minne av mormor!


Väl i läggan bjöds det på rundvandring, saft och jordgubbar. Synd bara att tiden går så snabbt då man har roligt och att vi båda två har alldeles för mycket att säga. Det blev med andra ord mycket senare än vad jag tänkt. Men det var det värt! :]

Sofia posar med nyplockad jordsnubbe!




I tisdags fick jag hem min mammakjol, som jag klickat hem från Tradera. Helt sjukt vilket kul sätt att shoppa! Jag är då helnöjd, äntligen kan jag känna mig lite extra fin!!

FramifrånBakifrån
Min nygamla jeanskol - jag är grymt nöjd!




I onsdags ringde morfar när jag var på jobbet. Han ville att jag och Martin skulle masa oss till honom så han skulle få bjuda på jordgubbsfika. Och det kunde han väl få göra! ;] Jag tog med mig lillebror och herr Z. Han hade slagit på stort, minsann, vi delade på 2 liter jordsnubbar! Att sitta ute på balkongen och äta färska jordgubbar, det är verkligen sommar! Eller hur?!

Jordgubbar med grädde!
Färska jordgubbar med vispgrädde




Igår kom Klara förbi på visit. Jag bakade ciabatabröd och skar upp melon, som vi delade på. Det var riktigt gott och som alltid lika kul att surra bort några timmar! Även här är ju problemet att "tiden går fort när man har roligt". Jaja, att det gick fort är ju alltså ett bra betyg på kvällen!

Söta Klara!
Klara är alltid lika söt!

Ciabatas på jäsningKlara smörar nygräddat Ciabatabröd!
Ogräddade bröd och nygräddat bröd med smält smör!

Skörden
Detta var alltså skörden (exklusive det bröd jag och Klara delade på)


Jag sa till Klara att jag skulle ligga i sängen senast 22. Jag har varit så trött den senaste tiden, så jag ville hinna sova länge! Men det var så trevligt (ja, jag vet att jag har alldeles för mycket att säga) så klockan hann bli närmare 23 innan hon åkte hem. Då gick jag ut en sväng med Zlatan för en sista kvällsrunda. När jag kom in insåg jag att jag glömt baka fikabröd till jobbet, som jag lovat ha med idag. När jag rullat klart alla chokladbollar, slog det mig att jag glömt göra räkningarna. GAAH! Klockan blev långt in på natten innan jag kom mig i säng.. Tur arr jag började 09:30 idag då!

Ska kila ut en sväng med herr Z. Sen ska jag slänga mig i soffan och somna med TV'n på. Får bara inte glömma att ställa klockan till imorgon. Har nämligen fått mig ett extrapass, så jag har inte helg riktigt än. Men imorgon 14:00! Då hoppas jag på fint väder så jag kan pyssla lite i trädgården! :]


Ha en skön helg, mina vänner!


Kram från Sassa

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0