26 juli - v.23(22+0)

2010-07-26 - 22:14:55
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.23 - det är 125 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!

v.23(125 dagar kvar)
125 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Här i helgen slogs jag av en tanke - det är bara 4 månader kvar!! Jag känner mig lite stressad över det, jag vet inte om jag är redo ännu? Kommer vi att klara av att ta hand om en liten människa? Kommer den lill♥ att trivas hos oss? Hur kommer det fungera mellan bebisen och Zlatan?! Det sistanämda är faktiskt min största skräck. Jag är skitorolig över att bebisen inte ska tåla pälsdjur, och det är liksom ingenting jag kan göra någonting åt.. Nåja, det är ett tag kvar och jag lär ju inte få svar nu. Är det så, så är det så.

v.23(22+0)
v.23(22+0)


Om barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk. (Texten är lånad från Familjeliv.se)

Från v.23 är det 50 % chans att bebisen överlever, om den skulle födas nu. Chansen för överlevnad ökar för varje dag. Det är rätt fascinerande! :]


Kram från Sassa

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0