När katten är borta...

2010-01-22 - 13:58:27
Kategori: Hus, renovering & inköp
... dansar råttan på bordet. Jag är katten - André är råttan!


När jag kom hem igår, ville André att jag skulle gå in via garaget. "Det är nymålat", sa han. Bäst att lyda. Men jag hade mina aningar, vilka besannades när jag kom in. Han hade satt upp renoveringstapeten i hallen! :]

Från kökshållet
Från kökshållet

Från garderoben längst in sett
Från garderoben längst in sett

Från ytterdörren sett
Från ytterdörren sett


Han är allt bra duktig, min prins! Idag ska vi inhandla mer vit målarfärg, och stryka på första varvet. Det blir dock ikväll, för tapeten måste sitta uppe i minst 24 timmar innan man får måla på den. Men det kommer att bli kanon. Och det bästa av allt - renoveringstapeten gör att vi slipper ALLT vad slipdamm heter! Sweeeet! :]

Men visst var det en del sanning när han sa att det var nymålat. Se så fin "dörrkarmen" blev:

Dörrlisten målad
"Det är nymålat"


Nu fattas bara en vit list mellan karmen och väggen, sen är det helt klart i lillhallen :]


- the one and only!

Synpunkter:
Linda

mja, vi kanske är bleka tillsammans då? ;)

ja, visst är hemma alltid bäst? fast, jag gtycker nästan mer om att vara hos mamma o pappa än hemma. men det är ju trots allt hemma för mig =P



mjo, vi kanske hinner träffas =) per jobbar länge idag till typ 10-11, så jag är hos mamma o pappa till harry ska sova, då åker vi hemöver. imorrn ska vi på vallsan o se på skidor, annars vet jag inte riktigt om per har andra planer! vi kan ju höras!

2010-01-22 @ 16:19:54
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0