Gröna fingrar?!

2010-01-18 - 19:16:14
Kategori: Fritid & Nöjen
Jag skulle verkligen vilja vara bra på detta med växter och blommor, för jag tycker det är så roligt. Ett tag i alla fall, tills de blir fula. Men jag har kommit till insikt. Jag har inte gröna fingrar, det är då ett som är säkert!


André fick rätt, förr eller senare dör alla mina blommor...


... i detta fall blev det förr!


Nåja, jag antar att jag har andra kvaliteter! ;]


- the one and only!

Synpunkter:
myran

hmm, men sååna där brukar väl kunna ta igen siig? pprova vattna och ge sånt där växtextrakt....säger hon som dödar blommorna som de i affären säger är odödliga...

2010-01-18 @ 20:23:02
Linda

du är inte ensam om att inte ha gröna fingrar! =P

2010-01-18 @ 22:57:14
URL: http://lindta.blogg.se/
therese

haha, jag märker att blomman inte mår så mycket bättre sen jag kommenterade om den på nyår.. bra gjort sara! ;D



Förresten, det är bara att kommentera hur mycket du vill, bara roligt ju.



Hur jobbar du i veckan? Tänkte om vi skulle dra och simma här nån kväll, för nu måste vi skärpa oss! :)

2010-01-19 @ 11:42:24
URL: http://tohlund.blogg.se/
Linda Brynolfsson

Hej! Råkade ramla in här, verkar vara en trevlig blogg =)

Till blomtipset...

Det ser ut att vara en yucca-palm? Hade en sån tidigare när jag bodde på Allén; vi höll på att ta kål på den, löven blev gula och rötterna ruttnade sönder av för mkt vattning (som jag trodde skulle hjälpa)... Så till mitt tips: Den ska stå så LJUST som möjligt! Testa flytta den och låt den torka upp mellan vattningarna. Det hjälpte till viss del för vår gröning. Men för eller senare dör växter ändå ;p Hoppas att allt är bra med dig! Kram //Linda

2010-01-22 @ 02:19:35

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0