Besöket i Umeå

2010-01-22 - 02:02:34
Kategori: Resor
Jag släpande mig upp ur sängen efter 4 timmars sömn. Ja, tröttheten sade sitt, men jag ville hinna till Umeå innan det blev mörkt. Vi lyckades inte fullt ut, den sista timmen var det ändå mörkt. Vi anlände vid 16:30-tiden. Detta var vad som mötte oss:

Ingen reklam tack
Den mest kreativa "Ingen reklam tack"-skyltningen jag sett! :]


Efter en prommis åkte vi till Strömpilen och handlade diverse inför middagen:

Potatisgratäng med vitlök och jordärtskocka - GRYMT!!
Potatisgratäng med vitlök och jordärtskocka - GRYMT!!

Maria hackar vitlökMat gör magen glad
Maria & middag

Ben & Jerry!!!Maria, mitt i läsningen
Ben&Jerry-glass & frågeläsaren

Flasköppnare
"Open bottle here"


Vi kom fram till att vi sågs sist i maj -08, drygt 1½ år sedan. Ni kan ju gissa om vi hade mycket att prata om?! :D Det blev en hel del lumpensnack - vilket känns så otroligt skönt att få göra med en som upplevt något liknande. Det fanns mycket outrett, många reflektioner. Sen blev det prat om fint folk och annat strunt. Jag slängde in handduken 04:30, då mina ögonlock höll på att trilla ner i knät. Då var det dags för sängen! :]

Jag vaknade av herr Zlatans hulkningar - han kräktes på golvet runt 11:30 i morse. Med sömnen i ögonen (och huvudet?!) masade jag mig upp, torkade upp den gula sörjan och gick en runda med honom innan jag gick och lade mig igen. DET var skönt, vill jag lova!


Tasstvätt...... intimtvätt...
... Va? Tog du kort?!
Jag hade med mig min bästis!


Det var så kul att träffas! Vi kommer garanterat göra om det! :]



Innan jag åkte hem, svängde jag förbi mina kusiner, dit även faster Loli kom. Där blev vi bjudna på potatismos, älgfärsbullar, underbart god sås och rårörda lingon. DET var smarre! Sedan bar det av till Ersängsskolan, där det var öppet hus. Det var jättekul att följa med och se hur kusin A & A har det i skolan! :]

Klassen
Grupparbete

Andreas skriver
Tävling!


Lämnade Umeå strax efter 20, och var hemma strax före 23. Det var så skönt att komma hem. Jag slängde mig i duschen och sitter nu och slappar i soffan.

Borta bra men hemma bäst! :]


- the one and only!

Synpunkter:
Stina och Eric

Jovisst är det bra med lite skit i hörnen ändå, de funkar i alla fall! :)



Roligt att bara ta en sådär dag och åka i väg och hälsa på sina vänner som man kanske inte har träffat på länge!



Jo jag hoppade hopprep men har fått lugna mig lite då jag vred knät för någon dag sen så i vissa lägen då gör det ont men hoppas de går om snart och börja om och hoppa, kör i stället med lite promenader och dra Eric i pulkan tills vidare:)



Åka och simma är ju en riktig bra träning, var sugen på att göra något sånt men förstår inte hur man riktigt ska hinna allt då man börjar om och jobba men vi får se :)



Kramar

2010-01-22 @ 09:56:02
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Therese

Ser ut som du har haft en trevlig trip i Umeå, härligt! Är du långledig eller jobbar du i helgen?



Jag frågar igen; när ska vi simma? :)



2010-01-22 @ 10:34:52
URL: http://tohlund.blogg.se/
Hanna

Jo förstås, på gott och ont. De är en rolig tid för man kan ju verkligen följa dom de dom lär sig osv, men de är minst lika jobbigt som de är roligt =) Springer maraton ut och in dagarna i ända, men de ger också reslutat.. han har inte gjort något behov inne sedan i onsdags =)



Aa, de kanske vi gör.. jag är dock bara ledig ikväll, jag jobbar nämligen kväll lördag och dag söndag :S så vi får väl se :) är du ledig du ihelgen? :)

2010-01-22 @ 12:05:07
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Therese

Bakslaget tar vi sen. :D



Måndag? hmm.. bra fråga, vi får kolla upp det, men annars får vi fara till munkan eller h-lax. Simning på måndag då? :)



Men om du inte jobbar förräns på söndag, får ni gärna komma förbi någon dag, skulle vara trevligt! :)

2010-01-22 @ 13:01:35
URL: http://tohlund.blogg.se/
Therese

Det skulle du kunna göra, Greta kommer dock om en timma eller så, men hon är nog van schtorbolla hundarna! :)

2010-01-22 @ 13:13:01
URL: http://tohlund.blogg.se/
Hanna

hehe, var tvungen gå tillbaka jag också och läsa! Ja de är aldrig kul att förlora dom! huvva!



Oj så härligt, man kan behöva ett par dagar ledigt sammahängnade ibland :) Vad har ni för planer då? :)



Ja, vi ser ju om vi hinner träffas något, vad som händer och sker :)

2010-01-22 @ 13:17:47
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0