Allmän Zlatanvård

2010-01-06 - 01:13:02
Kategori: Zlatan
Zlatan luktar illa ur munnen. Sen har han även vissa skönhetsfläckar som jag är lite orolig över. Därför ringde jag och bokade tid hos veterinären idag. På fredag skulle vi få komma.

¤ Knöl/vårta vid halsen: Tror den är åldersrelaterad (han är ju trots allt 7½  år).
¤ Knöl vid sidan om ryggen: Går att trycka ur var/talg om man pillar bort skorpan. Jag har provat detta och sen rengöra men den återkommer. Usch!
¤ Dålig andedräkt: Det luktar fisk... Har dock inte bokat in för tandstensskrapning, eftersom jag inte är säker på att det är det (det skulle nämligen kosta ca 900:-, vilket jag inte vill lägga ut om det ej behövs)

Det känns skönt att få gå till botten med detta, det har nämligen gnagt mig ett tag. Men då han inte verkar ha ont så har jag avvaktat ett tag. Men på fredag vet jag! :]

Det stundande veterinärbesöket har gjort att jag har fått ett finger ur gällande herr Z. Ikväll var jag inte särskilt poppis då jag både smorde trampdynorna med tassalva (vilket jag borde göra betydligt oftare) samt borstade tänderna på honom. Tandborstningen gick över förväntan. Visst, det är inte direkt hans favoritsysselsättning, men han finner sig i det. Jag hoppas regelbunden tandborstning räcker för hans andedräkt!


Tassalva, tandkräm (med kycklingsmak) och tandborste

Se så fina tänder


Nu ska jag plocka ur tvättmaskinen, som precis klickade sig klar att hängas. Sen blir det nog sängen för min del. Herr A ligger redan och knorrar, sedan några timmar tillbaka :]

- the one and only!

Synpunkter:
Therese

Lycka till på Fredag, det kommer nog gå jätte bra! :) Var själv hos veterinären med Alma igår, hade tänkt skrapa tänderna, men eftersom hon behöver sövas så blev det betydligt mycket dyrare ön vad det skulle bli från början, så den 27 ska jag dit och skrapa hennes illaluktande tänder, FY FAN vad tandsten luktar fan! Nåja, fick utskrivet örondroppar både till alma och siri, så nu ska det droppas i öronen i 10 dagar, kul.. not. Tur att en av hundarna är samarbetsvillig.. Alma. Vi hörs, kram och hej !:)

2010-01-06 @ 11:44:38
URL: http://thereseohlund.blogspot.com

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0