Takskottning & krämig tomatsoppa

2010-02-04 - 22:38:18
Kategori: Mat & Recept
Grannen kom förbi tidigare i veckan och gjorde oss uppmärksamma på taket på carporten. Han trodde nog att det skulle behöva skottas av. När vi kollade, tyckte vi det också:


Vi hade 1½ meter snö på sina ställen!!Ante (Karlsson?) på taket
Här gick INTE att komma fram
Allt detta var på taket - på ena halvan!


Tur man har goa grannar!! :]


Provade igår en ny maträtt, som mamma tipsade om - Krämig tomatsoppa! André var (ovanligt nog?!?) lite skeptisk, men han provsmakade med öppna sinnen. Och han gillade den!! :] Jag kan verkligen rekommendera den. Den är både lätt och tar inte så lång tid att göra. Dessutom står man sig betydligt längre än vad man gör med vanliga soppor. Kan det vara grädden?! ;]

Tomatsoppa under konstruktion
Vin är en av ingredienserna. Och jag som inte ens dricker vin. Men det blev succé!

Tomatsoppan mixad - klar att ätas!
Riktigt krämig och matig blev den!


Nu ska jag gå kvällsrundan med herr Päls. Sen tror jag vi slår på en film. Är ledig imorgon! :]


- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0