Tiden bara springer fram..

2010-12-16 - 16:34:29
Kategori: Edward
.. och vi med den. Känns inte som jag hinner med. Vill stanna tiden ett slag och hinna med allt underbart som händer just nu. Igår blev vår älskling hela 3 veckor!

Edward!
Edward - 3 veckor och 1 dag


Det firades med ett besök hos barnmorskan - det tredje i ordningen. Första besöket var hembesök och andra var uppe på vårdcentralen. Vår lillkille växer så det knakar. Igår vägde han 4465 g. Han har alltså gått upp nästan 700 g sedan han föddes. Så går det väl om man äter grädde morgon, middag och kväll.. :]

Delar med mig av lite "första-gången-bilder": 

Edward!
Första badet


Edward!
Inkommen efter första promenaden


Edward!
Såhär ser det ut när vi är ute och går


Har även varit ute några svängar med min kollega Anna och hennes nykläckta son Hugo. Det är perfekt att ha sällskap av andra som också är föräldralediga. Det finns rätt mycket bebissnack som behöver komma upp till ytan :D


Edward!
Se så stark jag är!


Nu ska jag byta blöja på Lillkråkan och sen är det (återigen) matdags!


Kram från Sassa

Synpunkter:
emilia

Så himla fin han är eran lilla kille :)

2010-12-16 @ 23:40:24
Eva

Men ååå vilken liten goding!!! Ser ut som en väl mixad version av Engsröm/Sjöström! :) Kommer snart och hälsar på minsann....Pussa prinsen så länge!

2010-12-17 @ 07:33:32
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Therese

Åh Snutte! Han är ju så himla fin. :)

2010-12-17 @ 10:18:33
URL: http://tohlund.blogg.se/
Marie Broman

Hej Sara! Åh, så fin han är!Visst får livet en helt annan dimension när man fått en skatt att ta hand om.

Ha en God och Fröjdefull Jul hela fammiljen!

Kram/Marie

2010-12-17 @ 11:11:25
Therese

Ja, det var det verkligen. Absolut att vi måste göra det oftare. Nu börjar jag ju få det lite lugnare och mer tid över till annat, och då ska vi minsann träffas mer! :)

2010-12-17 @ 21:21:39
URL: http://tohlund.blogg.se/
sofia

så himla duktig kille!!! Och snygga kläder har han också ;)

2010-12-17 @ 22:11:07
URL: http://peaken.blogg.se/
Emelie

TRE VECKOR!? Ja jises vad tiden springer..

Sablar vad söt han är, en riktig pussmun är det på den där pojken!



Jag skrev också min berättelse i ett Word-dokument så jag kunde spara och skriva lite då och då men bäst är det att göra med de flesta detaljerna färskt i minnet :)



Det känns faktiskt inte så långt borta innan det är dags för mig, 9 dagar till BF idag och det går så fort. Om två veckor är det 1 januari och det känns inte alls jobbigt, har små stolpar efter vägen som gör att det kommer gå fort förbi :)

Men jag ser fram emot allt som kommer ske, bara det går bra så är jag nöjd (vilket det självklart ska göra!) och det är så himla spännande att se hur det startar. Blir ju första gången då jag blev igångsatt förra gången haha



Kram

2010-12-18 @ 17:22:54
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0