23 augusti - v.27(26+0)

2010-08-23 - 23:12:15
Kategori: ♥ Bebis ♥
Idag går vi in i v.27 - det är 97 dagar kvar tills vår bebis kommer till oss!



Dag 183 av 280
97 dagar kvar till beräknad förlossning
(Bilden är lånad från Familjeliv.se)


Trött, trött och åter trött - det tar på krafterna att vara preggo. Har börjat med järntabletter för en tid sedan, men efter att barnmorskan sa att jag bara skulle ta varannan dag, har det blivit svårt att komma ihåg att ta dem alls...

Den lill♥ räkan härjar på för fullt, särskilt när jag sitter ner en stund. Det känns att den blir större. När jag känner på magen kan man ibland urskilja hur bebisen ligger med ryggen utåt. Det är en häftig känsla att veta att det växer en liten människa där inne! Jag läste någonstans att man nu kan höra hjärtljuden om man sätter örat mot magen. Då jag inte kan undersöka detta själv, ska jag be herr pappa kontrollera om han hör vårt lilla hjärtas hjärtslag!

v.27(26+0)
v.27(26+0)


Om barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont. Nu har barnet stora chanser att klara sig om det föds för tidigt, men varje vecka, och även dagar, gör stor skillnad. Barnet väger mellan 900 gram och ett kilo. Om det skulle födas kan det andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk. (Texten är lånad från Familjeliv.se)


Kram från Sassa

Synpunkter:
sandra

Tycker du inte järntabletterna funkar, så har alpnaeringen basico som kan blandas i fil eller som finns i tablettform, funkar bra på dom som är gravida:)

2010-08-24 @ 09:01:16

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0